یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به همراه برخی از روحانیون استان با خانواده روحانی شهید محمد علی ذبیحی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، صبح امروز به همراه برخی از روحانیون استان با خانواده روحانی شهید محمد علی ذبیحی دیدار کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این دیدار با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا رقم خورده است و شهیدانی همچون ذبیحی بودند که برای تثبیت انقلاب از جانشان گذشتند و با خون این درخت را آبیاری کردند.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: همه ملت ایران مدیون جانثاری های شهدا و خانواده‌های آنها هستند، خانواده شهدا حق زیادی به گردن مردم دارند و بر همه مردم به ویژه مسؤولان وظیفه است که این خانواده‌ها را تکریم کنند.

بحشی از زندگینامه شهید محمد علی ذبیحی

شهید محمد علی ذبیحی سال ۱۳۴۵، در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در شهر بوشهر چشم به جهان گشود. تحصیلات کلاسیک را اتمام مقطع دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم در بوشهر با موفقیت پشت سر گذاشت. بعد از اتمام مقطع دبیرستان راهی حوزه علمیه شد. او هدف از خلقت خود و جایگاه خود در عالم خلقت را به خوبی فهمید، لذا راهی را انتخاب کرد که خود را به ملکوت عالم و به این هدف والا نزدیکتر ببیند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با خانواده شهید ذبیحی دیدار کرد

محمد علی دروس مقدس حوزه را در مدرسه امام باقر (علیه السلام) آغاز کرد و تا اتمام مقطع مقدمات با موفقیت و تلاش و کوشش عاشقانه ادامه داد.

با شروع جنگ تحمیلی با شور و اشتیاق خاصی برای اعزام به جبهه ثبت نام کرد، اما مسئول اعزام به علت سن کم محمد علی از اعزام او ممانعت کرد تا اینکه پس از مدتی که از سن او گذشت راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

بعد از مدتی که از جبهه برگشت، مشغول تحصیل در حوزه علمیه قم شد و مفتخر به لباس مقدس روحانیت گردید. این سرباز فداکار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) علم و عمل را در صحه کار و زار در هم آمیخت، همه دلبستگی‌های دنیوی را رها کرد و با اقتداء به حضرت علی اکبر (ع) قدم در وادی جنون گذاشت و سرانجام در منطقه چزابه در تاریخ ۱۴/‏۰۵/‏۱۳۶۶‬ بر اثر اصابت ترکش به گلو به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha