دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش انقلاب و روحانیت در مدرسه فیضیه قم

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر گفت: انقلاب اسلامی یک زلزله سیاسی در دنیا به وجود آورد و در تاریخ معاصر سابقه ندارد چرا که تحولی در جغرافیای دنیای اسلام ایجاد کرد و یک و نیم میلیارد انسان خفته را که حتی حاضر نمی‌شدند به عنوان مسلمان خود را معرفی کنند احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی فر در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به وقایع تاریخی گفت: خداوند ما را مأمور به یادآوری می‌کند که گذشته و اتفاقات گذشته را فراموش نکنید، زیرا انسان در برخی از موضوعات فراموش کار است.

وی با اشاره به خفقان زمان طاغوت افزود: در مدرسه فیضیه کسانی مأموریت داشتند که اگر کسی یک کلام حرف از انقلاب میزد و یا از ترجمه آیات قرآن که بوی انقلاب می‌داد یاد می‌کرد، فردای آن روز یا در منزل و یا در خیابان بازداشت می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر ادامه داد: جامعه در زمان قبل از انقلاب به ضعف کشیده شده و قدرت تفکر و حرکت درست وجود نداشت و انقلابیون هر لحظه منتظر بودند تا افرادی آنان را دستگیر و به زندان ببرند و مشکلاتی را برای ایشان ایجاد کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرد: حرکت انقلاب از حوزه علمیه قم آغاز شد و با هدایت خدا، یکی از شاگردان حوزه علمیه قم که فقیه جامع‌الشرایط و انسان خدا ترس و شجاع بود، با معیارهای اسلامی حرکت کرد و همه را زیر بال و پر خویش گرفت و این ملت را به قدرت رساند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی، فهم دین و نظام اسلامی رزق طیبه و پاکیزه‌ای است که با مدد پروردگار متعال به وسیله امام خمینی رحمت الله علیه در مقابل چنگال رژیم خونریز و تا دندان مسلح ستمشاهی میسر شد و این نعمت پاکیزه بر اثر شکرگزاری مردم به نتیجه رسید.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک زلزله سیاسی در دنیا به وجود آورد و در تاریخ معاصر سابقه ندارد چرا که تحولی در جغرافیای دنیای اسلام ایجاد کرد و یک و نیم میلیارد انسان خفته را که حتی حاضر نمی‌شدند به عنوان مسلمان خود را معرفی کنند احیا کرد.

وی با اشاره به تأثیر جهانی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی الگوی مقاومت را به دنیا صادر کرد و تمام معادلات منطقه آسیا را برهم زد و همچنین تخیلات نیل تا فرات رژیم منحوس صهیونیستی را نابود کرد، انقلاب اسلامی ایران با هدایت یک مجتهد دینی و با محوریت مردم، قدرت پوشالی استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ را در هم کوبید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: ایران پیش از انقلاب کشوری وابسته و تاراج شده بود به گونه‌ای که خود شاه در ملاقات با رئیس جمهور آمریکا گفت: من تاج و تخت خود را مدیون شما هستم و خود را نوکر آمریکا و غرب می‌دانست.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر با توجه به اهمیت موضوع جهاد تبیین تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع جهاد تبیین را مطرح می‌کنند و می‌فرمایند دشمن جنگ ترکیبی علیه کشور راه انداخته است و باید ما نیز با هجمه ترکیبی و جهاد تبیین پاسخ دهیم.

وی افزود: اگر این جهاد تبیین توسط حوزه‌های علمیه در زمان طاغوت صورت نمی‌گرفت ملت حرکت نمی‌کرد و امروز نیز حوزه علمیه باید با جهاد تبیین هجمه ترکیبی دشمن را با هجمه ترکیبی پاسخ دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و عزت ملت ایران امانت است و نباید به این امانت خیانت شود، امروز مسئولیت دولتمردان و مسئولان بسیار سنگین‌تر از همیشه است چرا که مردم همواره در کنار انقلاب بوده و خواهند بود و استحقاق خدمت بی حد و مرز را دارند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha