پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تجلیل از بسیجیان فعال عرصه امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین تجلیل از بسیجیان فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، آئین تجلیل از بسیجیان فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و بسیج شهر قم برگزار شد، سیدمحمدتقی حسینی، جانشین ستاد امر به معروف استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: از نظر مکانی این جلسه در مکانی مقدس یعنی در کنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها تشکیل می‌شود که خود این نیز امری مبارک بوده چرا که این بانو بسیار مورد عنایت ائمه اطهار علیهم‌السلام بوده و در روایات متعدد برای زائرین آن حضرت بهشت واجب شده است.

جانشین ستاد استان سپس به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و ضمن تبیین جایگاه این دو واجب الهی در قرآن، روایات و عقل گفتند: با ادله اربعه می‌توان وجوب، اهمیت، فواید و برکات این دو واجب الهی بیان کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: علاوه بر اهمیت این دو واجب، ترک فریضتین نیز بسیار مذمت شده تا جایی که در قرآن کریم تارکین امر به معروف و نهی از منکر مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.

وی به فلسفه تشکیل این جلسه پرداخته و افزود: هدف از تشکیل این جلسه که با همکاری و حمایت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، بسیج شهرستان قم و با حضور مسئولین نهادهای حمایتی و حاکمیتی و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردیده تجلیل از مقام آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده که ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز بر خود واجب و لازم دانسته ضمن حضور از مقام این عزیزان تجلیلی داشته باشیم.

در پایان با اهدا لوح و هدیه از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha