جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
سلام تهران

حوزه/ نویسنده و منتقد سینما، ضمن اعتراض به مشکلات مهندسی آرای مردمی، فیلم‌های حاضر در جشنواره و بازی‌های ارائه‌شده را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آرش فهیم در «سلام تهران» با اشاره به شایعه مهندسی آرای مردمی در جشنواره، گفت: شنیدیم تعدادی از تهیه‌کنندگان اعتراضاتی مطرح کردند مثل نادران تهیه‌کننده شادروان و منصوری تهیه‌کننده دسته دختران و غیره. در سال‌های گذشته هم متأسفانه این مشکل وجود داشته و هرسال این صحبت‌ها زده می‌شود که آرا مهندسی و دست‌کاری می‌شود. در سال جاری نیز با اینکه فکر می‌کردیم شاید وضعیت بهتر شود و این شایعه‌ها رخ ندهد اما تدابیر لازم پیش‌بینی نشد. در سال گذشته تهیه‌کننده‌ای تمام بلیت‌ها را پیش‌خرید کرده بود تا بتواند رأی‌گیری را مهندسی کند؛ بهتر است آرای مردمی با این اوصاف حذف شود.

وی با بررسی انتقادی فیلم‌ها، عنوان کرد: موقعیت مهدی، فیلم شاخص بوده و بازتاب خوبی داشت و دسته دختران دارای موضوعی بحث‌برانگیز بود. موقعیت مهدی را دوست دارم چراکه خوب توانسته است اصطلاحاً از حجاب تکنیک عبور کند و یک فیلم سالم و جذاب که مخاطب را در مرکز ماجرا قرار می‌دهد، بسازد؛ تمام داستان را با کاراکتر اصلی حس می‌کنیم. دسته دختران واقعاً جلوه‌های ویژه و صحنه‌های جنگی قابل‌توجهی دارد، البته به لحاظ فیلم‌نامه دارای مقداری نقص است. بدون قرار قبلی مثل باقی فیلم‌های بهروز شعیبی قابل‌توجه و خوب است؛ ریتم خوب و صحنه‌های چشم‌نواز ایران زیبا را معرفی می‌کند. فیلم شادروان بیشتر فیلم مخاطب است؛ ابتدا فضاسازی ندارد اما بعداً یک داستان خوب را نشان می‌دهد.

فهیم با توجه به بهترین بازیگران، مطرح کرد: فیلم موقعیت مهدی توانسته است نقش را به‌خوبی دربیاورد. همچنین پژمان جمشیدی نیز در علفزار خوب بازی کرده است. همین‌طور سارا بهرامی بازی خوبی ارائه داده است.

نویسنده و منتقد سینما با اشاره به نقش هیئت انتخاب و برگزیدن فیلم‌های غیرقابل‌قبول، اظهار داشت: برخلاف چیزی که از هیئت انتخاب انتظار می‌رفت تعداد فیلم‌های غیرقابل‌قبول مقداری زیاد است. فیلم‌های فیلم‌سازان اول نیز زیاد می‌باشد. بهتر بود جشنواره را کوچک‌تر می‌کردند اما فیلم‌های خوبی اکران می‌شد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، علی مراد خانی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha