دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: امکان تحصیل بانوان پیش از انقلاب بسیار اندک بود و از برکات انقلاب همین است که فرصت‌های اجتماعی بسیار فراوانی برای آنان به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی به مناسبت افتتاح ساختمان مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) فریدونکنار با تبریک ایام الله دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت آمنه (علیها سلام) فریدونکنار، سال‌ها است تأسیس شده و اولین خروجی‌های آن وارد تبلیغ و کار فرهنگی شده‌اند.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۳ حجرات اشاره می‌کند که نقش مرد و زن در خلقت جسمانی آنها خلاصه نمی‌شود، بلکه در شخصیت، روحیات، علم، و همه ابعاد وجودی انسان دخیل است، بنابراین، عقل و انصاف این را می‌طلبد که ما در فعالیت‌های اجتماعی میدان و سهمی را برای خواهران در نقش آفرینی و سازندگی علمی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی جامعه به وجود آوریم تا از یک فرصت برابر برای کسب علم و ترویج و تبلیغ استفاده شود.

امام جمعه ساری اظهار کرد: در حوزه علمیه خواهران، بالای ۱۰۰ هزار طلبه مشغول تحصیل هستند، اما این شرایط پیش از انقلاب بسیار اندک بود و از برکات انقلاب همین است که هم در تحصیلات دانش آموزی و دانشگاهی و هم در تحصیلات حوزوی، فرصت‌های بسیار فراوانی برای قشر بانوان به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های مهم و نگران کننده جامعه امروز، مسائل بانوان و خانواده است و ما می‌توانیم برای حل این مسئله از بانوانی که در همین زمینه متخصص شده‌اند استفاده کنیم؛ آنها می‌توانند به عنوان کارشناس در مجالس و محافل بانوان که به مناسبت‌های مذهبی و سیاسی برگزار می‌شود حضور پیدا کنند و به هدایتگری بپردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha