دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رستاخیز

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: یکی از تأثیرات توحید این است که ریشه ترس در افراد مؤمن را خشک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز در خطبه‌های نماز جماعت که در مصلی مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج)، برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ بهمن روز پیروزی اسلام، شروع عزت و عظمت و بزرگی ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان است.

وی، با ذکر این نکته که ضمن تاکید بر تقوای الهی، عنوان کرد: وقتی انسان با توجه به رضایت خداوند متعال و تقوای اللهی کارهای خودش را انجام دهد به اجر عظیم اللهی خواهد رسید.

امام جمعه شیبکوه تصریح کرد: اولین تأثیر توحید این است که وسعت دید فرد مؤمن را بالا می‌برد. او را از تنگ نظری‌ها و کوتاه بینی‌ها، آسوده و راحت می‌کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با اشاره به این نکته که، انسان مؤمن زندگی‌اش را در مسائل مادی و نیازهای دنیا خلاصه نمی‌کند و دنیای وسیع‌تری را می‌بیند، ابراز کرد: از جمله  تأثیرات توحید این است که ریشه ترس را در افراد مؤمن خشک می‌کند.

وی تشریح کرد: ترس مانع خیرات می‌شود مثل ترس از فقر که موجب می‌شود انسان انفاق نکند و ترس از ناراحتی‌ها که باعث می‌شود، انسان به ذلت تن دهد.

حجت‌الاسلام رستاخیز با ذکر این نکته که باید در بیان دستاوردهای انقلاب جهاد گونه عمل کنیم، اظهار کرد: مهم این است که عرصه جهاد را بشناسیم و تشخیص دهیم که در چه زمانی و در چه عرصه‌ای باید جهاد کنیم. یک زمان جهاد در میدان نظامی معنا داشت، مثل دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم. یک روز در عرصه علم و یک روز عرصه خدمات اجتماعی و اقتصادی به مردم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عرصه مهم جامعه، تبیین و روشنگری است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز جامعه ما نیاز به جهاد تبیین دارد.

امام جمعه شیبکوه، تداوم و پایداری نظام جمهوری اسلامی را امری معجزه آسا دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و توکل به خدا به پیروزی رسید. بعد از آن دشمن با همه توان و امکانات خودش در ۴۳ سال اخیر به دنبال این بود که انقلاب را به بن بست بکشاند، اما به توفیق الهی و ایمان قوی انقلاب ۴۳ سالگی خودش را جشن گرفت و دشمن شکست خورد.

وی بیان کرد: علیرغم این همه دشمنی با انقلاب اسلامی نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. در زمینه‌های دفاعی، عرصه‌های علمی، هسته‌ای، زیرساخت‌ها، امنیتی و در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت بودیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha