دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
دانش اموزان یزدی در22 بهمن 1400

حوزه/ مردم انقلابی و همیشه در صحنه یزد بار دیگر نشان دادند که در هر شرایطی حضور حماسی و دشمن شکن خود را در صحنه نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، ثانیه‌ها و دقیقه‌ها به ساعت ۹:۳۰ ساعت شروع راهپیمایی خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن نزدیک می‌شد در حالی که با تجهیزات خبرنگاری به همراه تیم خبری خانوادگی مهیای حضور در مراسم می‌شدیم.

برای دومین سال پیاپی مسیر راهپیمایی خودرویی یزد از خیایان های تاریخی مرکز استان به سمت شمال شهر از میدان امام حسین علیه السلام، بلوار دانشجو، میدان شهدای محراب، بلوار شهید آیت الله مدرس (ره)، میدان آیت الله خاتمی (ره)، بلوار دهه فجر و میدان امام رضا علیه السلام، انتخاب شد تا شهر کمتر شاهد ترافیک خودرویی باشد و همگان بتوانند به مسیر بپیوندند.

چند کیلومتر مانده به مسیر راهپیمایی، کاروان‌های موتوری و ماشینی محلات مختلف شهر یزد به صورت منسجم با نصب پرچم و تمثال حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت خانوادگی و با نگاه‌هایی پر از شور و عشق در حال حرکت بودند و گاه گاهی با نواختن بوق ماشین نشاط درونی خود برای حضور در این جشن ملی را نشان می‌دادند.

محله‌های بزرگ و قدیمی شهر یزد از جمله خیابان انقلاب، محله بزرگ رحمت آباد، امام شهر یزد، نجف آباد، آزادشهر، صفاییه، حسن آباد، اکرمیه، خیرآباد، عیش آباد، نعیم آباد، قاسم آباد، محمودآباد، مریم آباد، اهرستان، صدرآباد و اسکان و سایر محله‌ها که به صورت مسجد محوری و محله محوری حضور یافته بودند از چندین روز قبل با انتشار اطلاعیه‌هایی در گروه‌های مجازی محلات از مردم برای پیوستن به کاروان محله دعوت کرده بودند.

فضا سازی شهر یزد و نصب پرچم‌های برافراشته در سراسر خیابان‌های یزد و تزئین آسمان خیابان‌ها با پرچم‌های رنگی، چشم نواز و شورانگیز بود و در ایام کرونایی حس همه ۲۲ بهمن‌های سال‌های قبل را تداعی می‌کرد.

در مسیر حرکت خود بانویی محجبه را دیدیم که دستش را به نشانه اینکه بایستیم تکان داد. با وجود اینکه وقت نداشتیم ایستادیم و او بلافاصله گفت اگر راهپیمایی می‌روید من هم می‌آیم. گویا از پرچم‌های نصب شده روی خودروی ما فهمید که به راهپیمایی می‌رویم. او را سوار کردیم و او ۷۰ سال سن داشت وبا وجود اینکه وسیله نقلیه‌ای نداشت دانستم که پرچم افتخارش بلند و عزمش برای حضور در راهپیمایی راسخ بود.

کم کم در طول مسیر متوجه شد که خبرنگاریم و از اینکه با ما همراه شده با ابراز خرسندی، مرتب برای موفقیت ما دعا می‌کرد.

به مسیر اصلی راهپیمایی رسیدیم و راهپیمایان از میدان امام حسین علیه السلام یزد به سمت میدان شهدای محراب و بلوار مدرس رسیده بودند و خود را به دریای راهپیمایان سپردیم و در مسیر میدان آیت الله خاتمی (ره) و بلوار دهه فجر به مسیر خود ادامه دادیم.

حرکت هلیکوپتر برای تصویربرداری سیمای جمهوری اسلامی ایران شور دیگری بر حرکت خودرویی بخشیده بود و مردم طول مسیر راهپیمایی که برای اولین بار شاهد برکت حضور راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن بودند برای تماشا به بیرون منازل آمده بودند.

دانش آموزان یزدی که امسال از ابتدای ایام الله دهه فجر به دلیل شیوع سویه ششم کرونا «امیکرون» در شهر یزد و قرمز شدن وضعیت بیمارستان‌های استان به صورت مجازی در کلاس‌های درس حضور یافته بودند و برای دومین سال پیاپی از لذت برنامه‌های حضوری دهه فجر محروم بودند، امروز به همراه خانواده سوار بر خودروهای ریز و درشت، ارزان و گران قیمت، دوچرخه و موتور خود را به راهپیمایی رسانده بودند.

در راهپیمایی خودرویی دیگر هیچ مسیری بسته نیست و هر شهروند اگر دوچرخه و موتور و هر وسیله نقلیه‌ای که داشته باشد می‌تواند بدون محدودیت به راهپیمایان بپیوندند.

حضور نسل دانش‌آموز که اکثراً با جثه‌های کوچک خود از پنجره‌های خودروها حضور با نشاط خود را به نمایش می‌گذاشتند پرچم‌های ایران را به حرکت در می‌آوردند و در توقف برخی مسیرها با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شور دیگری به راهپیمایی خودرویی می‌بخشیدند.

خبرنگاران همیشه در صحنه یزد هم در طول مسیر در حال حرکت خودرویی و یا گهگاه پیاده در حال ضبط و ثبت تصاویر حماسی این حضور بودند.

نیروهای انتظامی و نیروهای جوان بسیجی با لباس‌های پلنگی و چفیه در طول مسیر و یا حضور بر بالای پل‌های عابر پیاده برای تأمین نظم راهپیمایی ایستاده بودند و ماشین‌های آتش نشانی هم در برخی نقاط پارک شده بود.

به دلیل بالا بودن تعداد خودروهای شرکت کننده تردد سنگین بود که همه مواظب سرعت و رعایت موازین رانندگی بودند.

نظم خاص و کم نظیر با سرعت پایین خودروها که مهربانانه به همدیگر اجازه سبقت می‌دادند من را به تحسین وامی داشت.

انواع ماشین‌های ارزان قیمت قدیمی و جدید و شاسی بلند و گران قیمت هم به چشم می‌خورد و نیز خودروهای دولتی هم به صورت محدود در کنار دیگر مردم حضور داشتند.

خودروهایی که با توفیق اجباری و اتفاقی به خیابان مسیر حرکت راهپیمایان وارد می‌شدند از سرعت خود می‌کاستند و با بوق زدن دیگر خودروهای در مسیر همراه می‌شدند و لبخندی بر چهره شأن نقش می‌بست.

رانندگان خودرو صدای رادیوها را زیاد کرده بودند و انواع موج‌های رادیو در حال پخش سرودهای حماسی و یا انعکاس اخبار راهپیمایی بودند که در توقف‌های پرتردد به گوش می‌رسید.

صدا و سیما یزد هم از صبح امروز با پخش مستقیم و زنده برنامه «جشن پیروزی» و برنامه تلویزیونی «شور همبستگی» همراه با امواج در حضور حماسی مردم حضور یافته بودند و با پخش تصاویر و گزارش‌های راهپیمایی در انعکاس این شور و شعور تلاش می‌کردند.

کم کم به پایان راهپیمایی در بلوار دهه فجر و میدان امام رضا علیه السلام نزدیک می‌شدیم در حالی که بانوی مهمان خودروی ما خواست تا او را به مسجد ملأ اسماعیل محل برگزاری نماز جمعه برسانیم.

چند بار گفتیم اگر خسته شدید شما را به درب منزل می‌رسانیم ولی گفت امروز ۲۲ بهمن است و من هم به نیت راهپیمایی و هم نماز جمعه آمده‌ام. او نمونه بانوی انقلابی پا به کار یزدی بود که روزهای انقلاب را دیده بود و اکنون هنوز هم در میدان ایستاده است و حضور حماسی خود را نشان می‌دهند.

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

حواشی جالب حضور حماسی مردم یزد در جشن انقلاب ۱۴۰۰ + فیلم و عکس

گزارش: زهرا صبوحی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha