دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ بوریما

حوزه/ شیخ بوریما عبده داوود، شیخ التفسیر جمهوری نیجر در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس بین المللی صلح برای آفریقا مسلمانان را نه تنها مویدان صلح برای جهان بلکه حاملان صلح و ثبات نامید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ بوریما عبده داوود، شیخ التفسیر کشور جمهوری نیجر که از بزرگان علمای سنی مذهب در این کشور است به عنوان مهمان ویژه برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی صلح برای آفریقا که در کشور موریتانی تشکیل گشت، دعوت شد.

وی در بخشی از سخنرانی خود به مسئله صلح اشاره کرد و گفت: ما مسلمانان نه تنها مویدان صلح و آرامش بلکه حاملان و به همراه آورندگان آن برای بشریت هستیم لذا در طول تاریخ همواره ملت‌های آزاده از دین اسلام به عنوان دین صلح و آزادی یاد کرده و می‌کنند.

وی همچنین افزود: اهمیت مسئله حقوق انسان‌ها و در کل حقوق موجودات در اسلام از هیچکس پوشیده نیست و همگان به خوبی به این موضوع واقف هستند و این اطمینان را من به شما می‌دهم که اگر جامعه‌ای قوانین و مقررات خود را بر اساس شریعت و موازین دینی پایه گذاری کند، هرگز دچار تزلزل و سستی ارکان نخواهد شد.

لازم به ذکر است شیخ بوریما عبده داوود از بزرگترین و شاخص ترین شخصیت‌های دینی کشور نیجر و منطقه غرب آفریقا می‌باشد که هم اکنون به عنوان شیخ التفسیر این کشور و رئیس مجلس اسلامی در نیجر فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha