شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان 23 بهمن 1400

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، گفت: در عرصه فرهنگی بسیار فاصله داریم و سنگ بست همه کارها در کشور و نگاه کلان دین مبین اسلام، کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به اهمیت این نشست، اظهار داشت: عزم و اراده جدی بر برگزاری و پیگیری مصوبات این جلسه وجود دارد.

وی با اشاره به چهار اولویت کشور شامل "فرهنگ، علم و تکنولوژی، تقویت بنیه دفاعی و تقویت بنیه اقتصادی"، بیان کرد: بایستی حتماً به این مسائل توجه جدی شود. در تقویت دفاعی و علمی کارهای خوبی اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی بسیار فاصله داریم و سنگ بست همه کارها در کشور و نگاه کلان دین مبین اسلام، کار فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه اگر فرهنگ به معنای واقعی کلمه محقق شود، عمده مشکلات حل خواهند شد، افزود: ۵ اولویت در زمینه فرهنگ وجود دارد که برای هر کدام کارگروه تخصصی جداگانه تشکیل خواهد شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: قبل از تشکیل نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، کارگروه‌ها بر روی مسائل به صورت تخصصی کار خواهند کرد و جمع آوری آنها به خوراک نشست اصلی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از ناهنجاری فرهنگی که در اجتماع و جامعه اتفاق می‌افتد طبیعتاً کانون همه اینها خانواده است، افزود: اگر خانواده به معنای واقعی کلمه آنگونه که خداوند متعال در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) به آن پرداختند، شکل بگیرد طبیعتاً ناهنجاری‌هایی را در جامعه نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: آنکه می‌تواند خیلی از موضوع‌های فرهنگی را اصلاح کند، شورای فرهنگ عمومی است. در شهرستان‌ها این جلسات برگزار می‌شوند و در مرکز استان نیز دو جلسه وجود دارد، نخست شورای فرهنگ عمومی اهواز و دیگری شورای فرهنگ عمومی استان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha