شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بحرین

حوزه/ برادر شهید "رضا الغسره" از شهدای جوان بحرینی با ارسال پیامی به جشنواره یاد بود شهدای آزادی گفت : احیای امر شهید تلاش برای اتحاد و برادری در راستای آرمانمان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حدود ۸ سال پیش در روز جمعه (۲۴ می) خودروهای پلاک شخصی ماموران آل خلیفه "رضا الغسره" از جوانان انقلاب بحرین را که سوار بر موتور سیکلت بود محاصره و بعد از بازداشت و ضرب و شتم، وی را به یکی از شکنجه گاههای غیر رسمی منتقل کردند. بعدها تصاویری در اینترنت از رضا الغسره منتشر شد که وی با دستهای بسته و صورتی خونین روی زمین افتاده بود. برادر کوچکتروی به نام صادق نیز با ۳ اتهام به ۲۶ سال زندان محکوم شده و منتظر اثبات ۷ اتهام دیگر است. وی یکی از کسانی است که در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز به دلیل مشاهده شکنجه وی بعد از آن روز در زندان انفرادی است و اجازه تماس با خانواده خود را ندارد.

شکنجه شدن  و شهادت با دستان بسته، حکایت روزانه مخالفان سیاسی در بحرین

در راستای بزرگداشت خانواده شهدای آزادی بحرین، صادق الغسره برادر شهید رضا الغسره که در حال حاضر در زندان جو به سر می برد از طریق پیام صوتی در این جشنواره سخنرانی کرد.

صادق به نمایندگی از خانواده اش در جشنواره یاد بود شهدای آزادی بحرین گفت: احیای فرمان شهیدمان تلاش برای وحدت و اخوت همراه با پذیرش همدیگر در راه آرمانمان است، تا از آن بهره مند شده و با آن یکپارچه و منسجم شویم. زندگی نامه عملی شهید به ما می گفت که او اینگونه بود و دین و عقل به ما حکم می کند که اینگونه باشیم.

شکنجه شدن  و شهادت با دستان بسته، حکایت روزانه مخالفان سیاسی در بحرین

در ادامه جشنواره یادبود شهدای آزادی و شهدای مقاومت که در مجتمع امام صادق شهر قم برگزار شد اسیر صادق الغسره افزود: شهید رضا از کودکی منحصر و محدود به خانواده و شهر و دیار خود نبود و در فرهنگ لغت او کار کردن برای گروه و جماعت و یا حزب و حساب خاصی معنی نداشت بلکه تمام نقش ها و دستاوردهای انقلابی و اجتماعی او به نفع دین و جامعه و کل ملت بوده است.

صادق الغسره خاطر نشان کرد: شهادت شهید ما در نتیجه همین مقدمات و دلایل بود و زندگی او سرشار از درس ها و نکات مهمی بود که بایستی ما آنها را حفظ کنیم همانطور که او شایسته آن بود.

وی ادامه داد: از شما دعوت می‌کنیم تا با شخصیت تبلیغی و ممتاز او و با جنبه های اجتماعی منحصربه فرد زندگی اش و با شدت اقتدار او در میدان‌های جهاد اکبر قبل از میدان‌های جهاد اصغر و با شخصیت راهب گونه او در شب‌ها همان‌طور که وی را می‌شناختید و در روز که چون شیر بیشه بود آشنا شوید تا حقیقتاً جزو کسانی باشیم که در راه احیای امر شهدا زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha