دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فلاحی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در همدان تشکیل نمی‌شود، گفت: برگزاری این شورا می‌تواند گامی موثر در مواقعی که قانون به مدیران اجازه انجام اقدامانی را نمی دهد، داشته باشد تا با دادن مجوز به مدیر گره از کار مردم باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده، خدمتی خوب به جوانان در راستای ازدواج آسان و فرزندآوری است، اظهار داشت: در این قانون سیاست‌های تشویقی مناسبی طراحی شده است که حاصل جلسات و ساعت‌ها نشست تخصصی است.

وی با بیان اینکه گاهی از اوقات در طرح غربالگری روزانه سه هزار سقط جنین رخ می‌داد، گفت: در این طرح به دنبال آن بودیم تا اجرای غربالگری در جامعه اجباری نباشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی، یادآور شد: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی موضوع جدیدی نیست و در بیش از ۴۰ کشور این طرح در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه پیام رسان‌های خارجی باید در داخل کشور دفتر داشته باشند و پاسخگو برخی از مسائل باشند، مطرح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، ساماندهی فضای مجازی است و به دنبال فیلتر نبوده و نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با گلایه از اینکه برخی نمایندگان به دلیل برخی از تفکرات سیاسی به دنبال جلوگیری از اجرای این طرح بودند، خاطر نشان کرد: اکثریت اعضای کمیسیون، موافق این طرح هستند و ان شاءالله سعی داریم تا در هفته آینده طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به تصویب برسد.

تأمین زمین جز مشکلات بسیاری از استان‌ها در طرح مسکن ملی است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در طرح مسکن ملی، تأمین زمین جز مشکلات بسیاری از استان‌ها از جمله همدان است، اظهار داشت: ۲۰ هزار نفری که در دولت قبل در این طرح ثبت نام کرده بودند، تنها از پنج هزار نفر پول گرفته شده و از این بین نیز به ۱۵۰۰ نفر زمین اختصاص داده شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نیمی از این آمار شامل تخصیص غیر فنی شده‌اند، گفت: در جلسه اخیر با حضور استاندار و مدیران وزارت مسکن و شهرسازی، مقرر شد تا با الحاق زمین‌هایی به شهر همدان، هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مهم‌ترین اقدام خود در دوران نمایندگی، یادآور شد: شعار ما انجام کار تخصصی و کارشناسی بوده و هست و لذا در این راستا ضمن آنکه این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شده، تا حدودی نیز دستگاه‌ها به آن به عنوان یک اصل نگاه می‌کنند.

شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی می‌تواند باز کننده گره مشکلات مردم باشد

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه متأسفانه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در همدان تشکیل نمی‌شود، یادآور شد: برگزاری این شورا می‌تواند گامی مؤثر در مواقعی که قانون به مدیران اجازه انجام اقداماتی را نمی‌دهد، داشته باشد تا با دادن مجوز به مدیر، گره از کار مردم باز شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام نیز بر لزوم رفع مشکلات جامعه و مردم بسیار تاکید دارد، اظهار داشت: این موضوع به قدری مهم است که اگر مسائل شرعی نیز مانع زندگی مردم بود، حکم قابلیت تغییر دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تصویب کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان، یادآور شد: این طرح پس از بررسی در کمیسیون آیین نامه داخلی به دستور کار صحن برگشته است، اما از آنجایی که نزدیک به ۲۰ طرح و لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد، فرصتی برای بررسی آن به وجود نیامده است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha