چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: جهاد تبیین تنها محدود به مسکن، پوشش و امور مادی و گذرا نیست، چون وظیفه مسئولین است که آن‌ها را فراهم کنند، لذا باید به معارف و معنویت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بپردازیم که اصلی‌ترین دستاورد انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع ائمه جماعت فعال استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد گفت: بر اساس آیات قرآن کسانی که رسالت‌های الهی بر عهده دارند هر چه خوف و خشتی بیشتری در پیشگاه خدا داشته باشند برای غیر خدا تأثیری قائل نیستند.

وی افزود: اگر از شریک قرار دادن غیر خدا در سرنوشت خود خودداری کنیم و وظیفه دینی خود را درست انجام دهیم خداوند حامی ما خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: طلاب و علما مبلغ دین و رسالات پیامبر اکرم (ص) هستند که دین را به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند که اگر این طور نبود اکنون چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل تبلیغ پیامبر اکرم (ص) که به غدیر خم منتج شد ولایت و امامت بود که اگر صورت نمی‌گرفت هیچکدام از احکام دینی معنا پیدا نمی‌کرد چون امام و متصدی وجود نداشت.

وی ادامه داد: ولایت و امامت است که حساسیت برانگیز است و دشمن را تحریک می‌کند و دشمن برای آن منصب طمع دارد اما هیچ کاری نمی‌تواند بکند چون تنها خدا ولی است که ولایت خود را بر رسول اکرم (ص) قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن رسول گرامی اسلام مطیع و قرآن مجرای ولایت است و امیرالمومنین (ع) به واسطه پیامبر اکرم (ص) مجری ولایت است آیت‌الله عابدینی بیان کرد: لیاقت می‌خواهد تا کسی ولایت‌مدار الهی شود چون هر کسی الهی شود یک ولی دارد اما آنکه طاغوتی می‌شود چند ولی دارد و از هر کسی یاری می‌طلبد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کریم منبع کرامت ولایت‌مداران و منشور هر انسان فرهیخته‌ای است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند می‌فرماید ما عالم را برای انسان و انسان را برای عبادت و عبادت را برای تقوا و تقوا را برای کرامت انسان خلق کردیم؛ گویا تمام انبیا، کتاب‌های آسمانی و مراسم عبادی برای رسیدن انسان به کرامت آمدند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه متن کرامت قرآن کریم است، تصریح کرد: هر آیه قرآن کریم یک بسته کرامتی و تأثیر گذار در زندگی و شخصیت انسان است که همه منتهی به داشتن ولایت خداست در غیر این صورت چیزی نخواهیم داشت

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بر اساس روایات بر اهمیت ولایت تاکید شده و برتر از سایر ارکان است به طوری که مطرح شده اگر کسی نماز، زکات، حج، روزه به جای آورد اما نداند ولی‌اش کیست ذره‌ای ثواب نزد خداوند نخواهد داشت و اهل ایمان به شمار می‌رود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد مهمترین مسئله‌ای که در تبلیغ اهمیت دارد ولایت است و ما باید برای مردم جا بیندازیم که امام و صاحب داریم و این ولی و از پیامبر (ص) تا امام دوازدهم بوده و اکنون نیز به واسطه جانشینی ولی فقیه تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنا بر سوره مبارک فجر در برخی روایات به وجود حضرت صاحب‌الامر (عج) اشاره شده که بعد از ائمه معصومین این نظام دینی و دولت، استمرار پیدا می‌کند تا به دولت امام زمان (عج) وصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به جهاد تبیین بنا بر فرمایشات مقام‌معظم رهبری عنوان کرد: اگر طلاب و روحانیون به عنوان امام جماعت مجاهد تبیین نباشند رهبر به امید چه کسی بر جهاد تبیین تاکید می‌کند، لذا ما وظیفه داریم در این مسیر تلاش کنیم تا اسلام را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: جهاد تبیین تنها محدود به مسکن، پوشش و امور مادی و گذرا نیست، چون وظیفه مسئولین است که آن‌ها را فراهم کنند، لذا باید به معارف و معنویت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بپردازیم که اصلی‌ترین دستاورد انقلاب است.

جهاد تبیین تنها محدود به امور مادی و گذرا نیست

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha