شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شاهچراغی

حوزه/استاندار قم در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش جهادی و خدمت صادقانه را لازمه جلب و احیای اعتماد مردم به دولتمردان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم امروز در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام خجسته میلاد امیر المومنین حضرت علی (ع)، گزارش مختصری از برنامه‌های مهم استان در مسیر خدمت به مردم و نیز امیدآفرینی در جامعه ارائه داد.

استاندار قم با اشاره به موقعیت فرهنگی و مذهبی قم، اضافه کرد: توجه به مسائل مهمی چون عفاف و حجاب و مسأله نماز و نیز سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های مهم مدیریت استان است و امیدواریم با بهره گیری از توان و ظرفیت همه بخش‌ها، گام‌های موفقی در این راستا برداریم.

وی با بیان لزوم توجه به معیشت و اقتصاد خانوار، گفت: اشتغال، ازدواج و مسکن خانواده‌ها در بستر رونق اقتصادی استان رقم می‌خورد، که در صدد هستیم با راه اندازی ستاد احیا واحدهای اقتصادی این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شاهچراغی اهمیت تعامل و هماهنگی همه بخش‌ها بصورت یک واحد را مورد توجه قرار داد و افزود: پیگیری مطالبات مردمی با حضور در بین مردم و دیدارهای چهره به چهره، تلاش جهادی و خدمت صادقانه عوامل مهم در ایجاد اعتماد مردم به دولتمردان است.

استاندار قم زیرساخت‌های آموزشی و ارتقا نیروی انسانی در حوزه‌ی آموزش و پرورش را یکی دیگر از چالش‌های استان دانست و تصریح کرد: افزایش ارتباط و تعامل بین مدارس و حوزه‌های علمیه و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی برای دانش آموزان می‌تواند در زمینه پرورش دین و فرهنگ در نسل جوان نقشی بسزا ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ریاست محترم جمهور به قم اشاره کرد و گفت: مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم مشتمل بر دو بخش پیگیری پروژه‌های عمرانی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و نیز صدور مجوزهای لازم برای حل مشکلات معطل مانده استان از جمله سکونت گاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده بود و با تخصیص قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تاکنون، این سفر منشأ خیر و برکات فراوانی برای قم بوده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha