دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با اشاره به مسئله تبیین و فرضیه دانستن آن، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب مسئله تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بیان کرده اند و اگر این فریضه به تأخیر افتد، از دست می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، صبح امروز در جمع مسئولین عقیدتی سیاسی و روحانیون عقیدتی فرماندهی انتظامی استان بوشهر با تبریک ولادت مولای متقیان امام علی علیه اسلام، گفت: خداوند در این دنیا فرصت بزرگی به نام عمر در اختیار ما قرار داده است و این عمر که سرمایه ماست را باید غنیمت شماریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: اگر این سرمایه برای روز آخرت و یوم الحسرة ذخیره نشود و اصل سرمایه از دست رفت، دچار خسران شده‌ایم و همه هستی ما از بین رفته است.

وی با بیان اینکه طلبگی از جمله بهترین و ناب‌ترین فرصت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است، گفت: کاری که طلبه انجام می‌دهد کاری بی بدیل و بی جایگزین است. کار طلبه ادامه کار انبیا و میراث داری انبیا الهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر افزود: خداوند در قرآن توبیخ می‌کند به اینکه چرا عده‌ای نمی‌آیند مدینه نزد پیامبر و با فراگیری احکام دین جهاد فرهنگی کنند و به هدایت مردم بپردازند و مردم را از حیرت و سرگردانی بیرون بیاورند. رسالت حوزه‌های علمیه و طلبه، به فرموده امام خامنه‌ای این کار در ایجاد تمدن اسلامی، یک کار منحصر به فرد و بی بدیل است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، بیان داشت: کار نیکو و خیر خوب است ولی اگر از شیعه و یک طلبه سر بزند زیباتر و بهتر است و در برابر آن کار قبیح که اگر از ما سر بزند قبیح تر است و فرصت طلبگی و مجاهدت حوزه‌های علمیه در عصر غیبت دارای عظمتی خاص است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: مهمترین سرمایه اجتماعی این انقلاب، مردم هستند و خدمت به مردم هویت طلبگی ماست و طلاب باید برای هدایت و نگهداری این سرمایه عظیم تلاش کنند و نگذارند این سرمایه‌های اجتماعی از دست رود.

وی با بیان مطلبی از مقام معظم رهبری که فریضه را یک امر فوری تعریف کردند، تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب مسئله تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بیان کرده‌اند و اگر این فریضه به تأخیر افتد، از دست می‌رود

مدیر حوزه علمیه خواهران افزود: حاصل عمر ما که امر ولی بر آن تاکید دارد، همین جهاد تبیین است و یکی از برکات این انقلاب اطاعت از امر ولی است که با اطاعت از آن شخصی مثل حاج قاسم سلیمانی دنیا را تکان داد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه هجمه‌های سنگین بر علیه اسلام شکل گرفته و ولی امر مسلمین همه ما را به این جهاد دعوت نموده، گفت: ما باید به هر روش این امر ولی را، این جهاد تبیین را اجرا کنیم و باید یک برنامه‌ریزی خوب برای این امر چه فردی و چه گروهی شکل گیرد و مردم باید شفقت و دلسوزی ما را نسبت به خودشان مشاهده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha