سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
دیوان محاسبات

حوزه / معاون اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور گفت: تعیین تکلیف اراضی ملی واگذار شده در دستور کار دیوان محاسبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، محمدعلی زهره‌ای، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: با فساد در هر زمینه‌ای که باشد برخورد می‌کنیم اما انجام اقدامات پیش‌گیرانه را یک اولویت می‌دانیم.

وی، با ذکر این نکته که از مدیران شجاع حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: در تلاش هستیم که عرصه را برای متخلفین ناآرام و از مدیران شجاع حمایت کنیم.

معاون اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور، با اشاره به واگذاری اراضی ملی دولتی، تصریح کرد: واگذاری‌های زمین برای طرح‌های مختلف از جمله صنعتی، شیلات، منابع طبیعی و … در سنوات قبل انجام شده است، اما هیچ فعالیتی روی این زمین‌ها نشده و راکد مانده‌اند. بر اساس قانون قرارداد این‌ها پس از ۳ سال تعیین تکلیف شود.

زهره‌ای ادامه داد: پس از ۳ سال اگر طرح هنوز به میزان قابل قبولی اجرا نشده بود، یک مهلت نهایی یک ساله برای اجرای طرح داده می‌شود و در صورت عدم تحقق، قرار داد فسخ خواهد شد. برخی از این موارد در استان هرمزگان وجود دارد که سالیان گذشته اراضی ملی را دریافت کرده‌اند و هیچ کاری انجام نداده‌اند که بازپس‌گیری اراضی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید موانع و مشکلات طرح‌هایی که اجرا نشده‌اند بررسی شود و در صورت امکان برای حل آن‌ها تلاش شود. در مواردی که امکان اجرای کامل پروژه در زمان مناسب وجود دارد نیز به ارائه تذکر کتبی بسنده خواهیم کرد.

معاون اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور، اجرا نشدن مصوبات کارگروه‌های مهم استانی را از دیگر چالش‌های توسعه‌ای دانست و اظهار کرد: پیگیری اجرایی شدن مصوبات شوراها و کارگروه‌های مختلف استانی در دستور کار قرار دارد تا بررسی کنیم که اگر مصوبه‌ای قابلیت اجرایی شدن ندارد، چرا مصوب شده است؟

زهره‌ای، ضمن تاکید بر اهمیت اثربخشی حسابرسی‌ها، تشریح کرد: باید تصور کنیم که در نهایت حسابرسی‌ها چه عوایدی نصیب مردم می‌شود. برای اینکه حسابرسی بتواند روی زندگی مردم تأثیر بگذارد، نیازمند حسابرسان هوشمند و هدفمند هستیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha