شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام حسین صلاحی معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: جشنواره فیلم فجر جای بیان تراوشات ذهنی و ترویج بی بند و باری یک نویسنده، در قالب حکم شرعی نیست.

حجت الاسلام حسین صلاحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به نظرات شرم آور نویسنده فیلم «نمور» در جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: جشنواره که اسم خود را از انقلاب اسلامی و فجر شکوهمند آن گرفته، مدیون مبانی انسان ساز اسلام و ارزش های انقلابی می‌باشد.

وی در خصوص رسالت جشنواره فیلم فجر، افزود: فلسفه وجودی آن انتقال میراث انقلاب که به برکت خون هزاران شهید از اقشار مختلف جامعه بوجود آمده، به نسل‌های بعدی است.

حجت الاسلام صلاحی بیان کرد: برگزار کنندگان جشنواره، موظفند نسل جدید را با فرهنگ اعلای اسلامی و تمدن شکوهمند ایرانی بیشتر آشنا کنند، تا بتوانند این میراث گرانبها را حفظ و به نسل‌های بعد انتقال دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه آنچه که در این جشنواره و برنامه‌های حاشیه‌ای آن دیده می‌شود، حرکتی برخلاف اهداف آن بوده و هیچ سخنیت و رنگ و بویی، نه با فرهنگ ایرانی و نه با تعالیم اسلامی ندارد.

حجت الاسلام صلاحی خاطر نشان کرد: نوع پوشش‌های زننده و خارج از عرف برخی از بازیگران و سلبریتی ها در جشنواره، به برکت همین انقلاب و همین فرهنگ به شهرت رسیده اند، تأمل بر انگیز است.

وی تصریح کرد: این خود نشان از به انحراف رفتن مسیر و اهداف این جشنواره بوده که باعث ترویج افکار و پوشش‌هایی که در ضدیت با فرهنگ ایرانی و اسلامی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: با ورود جدی، قاطع و تصویب آیین نامه های مشخص و منطبق بر احکام شرعی و فرهنگ ایرانی، یکبار برای همیشه این جشنواره را به مسیر اصلی خویش بر گردانند.

وی در پایان اظهار کرد: نباید اجازه داد افرادی که هیچگونه درون مایه علمی و تخصص دینی لازم را نداشته، با اظهار نظرهای بی پایه و اساس خویش، موجبات تزلزل افکار جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را فراهم آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نامداری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    دریغ از واکنش امام جمعه کرمانشاه به اتفاقات فیلم فجر ، واقعا متاسفم