چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حسین شریعتمداری

حوزه/ مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: حقیقتاً اهتمام همگان به خصوص روحانیت نسبت به جهاد تبیین، لازمه خنثی سازی فتنه ها و توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین شریعتمداری، چهارشنبه شب طی سخنانی در همایش جهاد تبیین از منظر رسانه‌ها که به همت مرکز بسیج اساتید، نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت جایگاه و موقعیت کنونی کشور و جامعه ما در مناسبات جهانی و بین المللی ابراز داشت: پیش از هر چیز دیگری باید جایگاه فعلی کشورمان را به درستی درک و فهم کنیم تا در عرصه جهاد تبیین، با شناخت و بصیرت مناسب عمل نمائیم.

وی افزود: از سویی به تعبیر مقام معظم رهبری، کسی که نقشه راه در اختیارش نباشد، دچار گمراهی می‌شود و لذا ما نیاز به نقشه راه داریم تا در مواجهه با دشمن به درستی عمل کنیم.

وی گفت: به برکت نهضت امام و شهدا، اسلام ناب محمدی (ص) در این کشور به کرسی حاکمیت رسید، نه اینکه پیش از انقلاب، اسلام ناب وجود نداشت بلکه این نسخه شفابخش را امام در جامعه ما عملی ساخت و آن را از غبار غفلت و مهجوریت زدود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان همچنین با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های بسیار مهم اسلام ناب محمدی (ص)، ناظر به ظلم ستیزی آن است، ابراز داشت: اسلامی که ظلم ستیز نباشد، اساساً اسلام نیست، چرا که اسلامی که به وجود ظلم ستیزان در کنار فقیران و مظلومان تن بدهد، اسلام نیست و نام آن به تعبیر حضرت امام (ره)، اسلام آمریکایی است.

وی افزود: مشکل دشمنان ما با اسلام ناب محمدی (ص) است که یکی از شاخصه‌های بارز آن ظلم ستیزی است و جالب اینکه شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی نیز با ظلم ستیزی اسلام ناب مشکل جدی دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه ستیز و درگیری ما با استکبار جهانی و نظام سلطه و در رأس آن آمریکا، تمام شدنی نیست، خاطرنشان کرد: درگیری ما با نظام سلطه اساساً یک نزاع ماهوی است یعنی ماهیت‌های ما با هم در ستیز است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز تنها میدان‌های درگیری ما با دشمن تفاوت کرده و گرنه اصل درگیری و نزاع همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر انقلاب اسلامی آن است که مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند آن را محدود کند، گفت: مرزهای انقلابی مرتبط با مرزهای جغرافیایی نیست و لذا ما معتقدیم که انقلاب اسلامی برای صدور خود نیاز به ویزا و روادید ندارد، کما اینکه به گفته اندیشکده های غربی و آمریکایی، این انقلاب توانسته در کشورهای مختلفی، پیام خود را صادر کند.

این تحلیلگر مطرح مسائل سیاسی کشور همچنین بیان داشت: گرچه قبول داریم که شرایط امروز خطیر است اما خطرناک نیست و باید بدانیم که به حول و قوه الهی و با وجود همه مشکلات و فشارها، انقلاب و نظام اسلامی، گام به گام در مسیر رشد و پیشرفت، به جلو آمده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به مقوله جهاد تبیین افزود: چنانچه امروز کسی بتواند افکار عمومی را مدیریت کند می‌تواند رفتار عمومی را به سیطره خود درآورد و در جنگ نرم رسانه‌ای موفق باشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: در وضعیتی که دشمنان با بهره گیری از رسانه‌های مختلف و اثرگذار، تخریب ایمان و باورهای مردم ما را نشانه رفته اند، ما باید با روشنگری و تبیین مناسب، به خنثی سازی اهداف و برنامه‌های دشمن کمک کنیم.

وی همچنین گفت: طبعاً در این راستا روحانیت و از جمله عزیزان بسیجی، رسالت بسیار مهمی برعهده دارند چرا که طلایه دار عرصه جهاد تبیین به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha