شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه الزهرا(س) محمودآباد گفت: اگر مادران امروز بخواهند فرزندانی تربیت کنند که الگویی برای آیندگان شوند باید با الگوگیری از حضرت زینب(س) فضای تربیتی و بستر مناسب را برای آنها ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سیده زهرا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت ایام وفات حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اظهار کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) حدود ۱۸ ماه بعد از شهادت امام حسین علیه‌السّلام در ۱۵ رجب سال ۶۲ هجری پس از تحمل مصائب کربلا و رنج‌های اسارت در ۵۷ سالگی به دیدار حق شتافت.

وی ادامه داد: با مراجعه به تاریخ، بدون شک می‌توان ایشان را سر آمد زنان جهان معرفی کرد؛ بانوی بزرگواری که با شجاعت بی‌نظیرش توانست یزیدیان را خوار و ذلیل کند و با سخنرانی‌هایی که در عاشورا و بعد از عاشورا ایراد فرمودند بشریت را از آن زمان تا عصر حاضر به حیرت وا داشتند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران محمودآباد ادامه داد: حضرت زینب (سلام الله علیها) نه تنها در حادثه عاشورا به عنوان یک زن نمونه بودند، بلکه نقش خودشان را به عنوان همسر، مادر و یک زن برجسته و ممتاز در خاندان پیامبر (صلی الله علیه وآله) ایفا کردند؛ هنگامی که عبدالله بن جعفر به خواستگاری حضرت آمد این بانوی نورانی شرط می‌گذارد که روزی یک بار به دیدار برادرش امام حسین (علیه السلام) برود و هرگاه برادرش خواست به سفر برود با او همراه شود و این شرط، نشان‌دهنده رعایت حدود و احکام الهی است که بدون اجازه شوهر نباید از منزل بیرون رفت و اینکه در امر ازدواج معیارهای مادی نداشته باشیم که این خود کلید حل مشکلات امروز نسل جوان است چرا که امروزه، امر ازدواج به دلیل توجه بیش از حد به مقوله‌های مادی و دنیوی به تأخیر افتاده است.

وی تاکید کرد: سؤالی که مطرح است و به درد جامعه امروز می‌خورد اینکه چگونه حضرت زینب (سلام الله علیها) به مقامات عالیه رسید؟ در پاسخ باید گفت که اگر انسان بخواهد درست تربیت شود اول باید مربی خوب داشته باشد و بعد از آن، نیاز به فضای تربیتی مناسب و همنشین خوب دارد؛ حضرت زینب (سلام الله علیها) در خانه‌ای رشد کردند که فضائل اخلاقی در بالاترین رتبه قرار دارد، مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هستند که وقتی به نمازشب می‌ایستند همه مؤمنین و مومنات را بر خود مقدّم می‌دارند، اگر مادران امروز بخواهند فرزندانی تربیت کنند که الگویی برای آیندگان شوند باید فضای تربیتی و بستر مناسب را برای آنها ایجاد کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که از حضرت زینب (سلام الله علیها) به یادگاری مانده است و برای جامعه زنان بسیار قابل توجه است، حضور ایشان در اجتماع و در میان مردان و بیان غراء و تاثیرگذارشان و همچنین حیاو عفت و حجاب ایشان بود که مثال زدنی است واینچنین می‌شود که حضور بانوان در اجتماع، هیچ تزاحمی با حجب و حیا و عفاف ندارد.

وی بیان کرد: بنا به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اگر فرض می‌کردیم که حادثه کربلا اصلاً به وجود نمی‌آمد باز زینب کبری (سلام الله علیها) به عنوان یک انسان بزرگ و یک زن، قابل تبعیت کردن بودند و معلم معنوی، اخلاقی و رفتار اسلامی محسوب می‌شدند.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha