شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه / امام جمعه موقت سنندج گفت: نباید اجازه دهیم که فکر و ذهن جوان مسلمان و ایرانی قربانی این توطئه ننگین و استکباری دشمن شود؛ جوان ایرانی سرمایه آینده این کشور است و دشمن به خوبی این مهم را می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، صبح امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان سنندج ضمن تسلیت درگذشت ماموستا سیدصلاح الدین حسامی اظهار کرد: ماموستا حسامی همواره عمر پربار خویش را صرف دین، قرآن، اسلام و انقلاب کرد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: این عالم برجسته از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی رسماً در مقابل عوامل ضدانقلاب و تجزیه طلب قرار گرفت و در تمامی جبهه‌های جنگ علیه این مزدوران خارجی و داخلی حضوری تأثیرگذار داشت.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب بسیاری در محضر این شخصیت بارز اهل سنت شاگردی کرده‌اند، بیان داشت: مرحوم ماموستا حسامی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه شهر سنندج انتخاب گردید که انتخاب این عامل اهل سنت از سوی امام راحل، نشان دهنده روحیه اسلامی انقلابی وی بود.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم به روزآوری مدارس دینی و حوزه‌های علمیه، گفت: دشمنان با یک هماهنگی خاصی در این روزها مراکز و کانون‌های دینی و مذهبی کشور اعم از اهل سنت و تشیع را آماج حملات خود قرار داده‌اند به نحوی که بسیاری از اخبار این رسانه‌ها به تخریب مذهب و شریعت اختصاص یافته است که این یک توطئه دیگر برای فتنه‌ای بزرگ‌تر است.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: بنابراین در این میان نباید دست روی دست گذاشت و همچنان نظاره گر توطئه‌های دشمنان باشیم؛ نباید اجازه دهیم که فکر و ذهن جوان مسلمان و ایرانی قربانی این توطئه ننگین و استکباری دشمن شود؛ جوان ایرانی سرمایه آینده این کشور است و دشمن به خوبی این مهم را می‌داند از همین رو هر گونه هزینه‌ای را در دست انجام دارد که این نسل را مستاصل نمایند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه بخش فرهنگ در کشور باید سرعت حرکت خویش در بُعد کمی و کیفی را افزایش دهد، یادآور شد: زمانی که در جبهه فرهنگی قوی عمل کنیم می‌توانیم بخش بزرگی از توطئه‌های نرم و فرهنگی و عقیدتی دشمنان را خنثی کنیم، امروز طلاب و روحانیون باید به میدان بیایند و در مقابل این هجمه بی سابقه دشمنان قرار بگیرند و اصول ناب اسلام و انقلاب را تبیین کنند.

امام جمعه موقت سنندج در پایان خاطرنشان کرد: هر اندازه که در بخش فرهنگ هزینه کنیم، بازهم کم است، تقویت فرهنگ تضمین کننده آینده این کشور در برابر دشمنان قسم خورده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha