چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ تجلیل امام جمعه ماکو از خبرنگاران

حوزه/ امام جمعه ماکو: شهید محلاتی الگوی روحانیت انقلابی است، چرا که خودش شهید پرور بود و شهدای بسیاری را در راه اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و ولایت تربیت کرده بود و به آرزویش که شهادت با لباس روحانیت بود، رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) در پاسداری از عفت و عصمت، سر آمد دختران روزگار بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) با الهام گیری از آیات وحیانی قرآن و طبق آموزه‌های پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، حجاب و عفت را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می‌دانست و بر این باور بود که زن هنگامی به خدای خود نزدیک تر است که خود را از معرض دید نامحرم حفظ نماید.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: امروز زنان و دختران ما، باید حضرت زینب را برای خود الگو قرار دهند و با حجاب قرآنی یعنی چادر، که یک حجاب کامل است، در منظر نامحرم ظاهر شوند. در ادارات دولتی و مؤسسات خصوصی نیز باید قانون حجاب و عفاف رعایت شود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان خاطر نشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری موضوع استمرار انقلاب و حرکت انقلابی از جمله اساسی‌ترین اصول مکتب حضرت امام است. لذا معظم له می‌فرماید: امام بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب، تمام همت خود را بر استمرار حرکت انقلاب معطوف کردند. نمونه‌ی بارز آن، تدبیر حضرت امام در دفاع مقدس بود. آن بزرگوار! جنگی که بر ملت ایران تحمل شده بود، آن را به یک اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی تبدیل کرد.

امام جمعه ماکو با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محلاتی گفت: شهید محلاتی الگوی روحانیت شود، چرا که خودش شهید پرور بود و شهدای بسیاری را در راه اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و ولایت تربیت کرده بود و در آخر به آرزویش که شهادت با لباس روحانیت بود، رسید.

وی در پایان با اشاره به داستانی از شهید محلاتی بیان کرد: شهید محلاتی بعد از ماجرای پانزده خرداد، به مدت دوازده روز در تهران مخفی بود. یک شب برای اینکه به خانه‌اش برگردد، با قرآن استخاره می‌کند و خوب می‌آید. دوستانش، یک دست لباس شخصی می‌آورند که بپوشد. او لباس‌ها را قبول نمی‌کند و می‌گوید: اگر قرار است اتفاقی برای من بیفتد و شهید شوم، دلم می‌خواهد در لباس روحانیت باشم و این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha