دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت قیام مردم تبریز گفت: تلاش همگانی مردمی و مسئولانه برای استمرار انقلاب امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز در سال ۵۶ اشاره کرد و گفت: حرکت انقلابی مردم این شهر در تاریخ ماندگار شد و مقام معظم رهبری نیز به صورت مجازی در دیدار با مردم تبریز بیان کردند که انقلاب ایجاد نشده است که راکد بماند بلکه پویا و زنده است و استمرار آن در تحقق اهداف و آرمان های بلند است.

امام جمعه دامغان ادامه داد: در راستای این اهداف باید تلاش کنیم تا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب پیشرفت واقعی و همه جانبه مادی و معنوی، تحقق عدالت و اقتدار کشور، تشکیل جامعه و تمدن نوین اسلامی که از اهداف بلند انقلاب است، محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان تلاش مردم و مسئولان برای استمرار انقلاب را امری لازم دانست و اظهار داشت: علم و پژوهش، کارآفرینی، خدمات اجتماعی، افزایش توان دفاعی و عرصه نظامی، قیام همگانی برای جهاد تبیین و روشنگری، کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام، از جمله برنامه‌هایی است که سبب استمرار انقلاب می‌شود.

وی جوانان را مخاطب اصلی سخنان رهبری دانست و اضافه کرد: جوانان با ایده و فکر خود در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب گام بردارند که بدون شک با همت جوانان می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیان، مراجع، مدرسان، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏‌های علمیه را تعیین کرد.

وی افزود: این منشور در فاصله ۱۰۰ روز مانده به رحلت امام به صورت مکتوب منتشر شد که عده ای آن را وصیت نامه خصوصی امام راحل برای روحانیان دانستند که باید مورد توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد و به خوبی تبیین شود.

امام جمعه دامغان به نقش روحانیان در جامعه اشاره و تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰۰ روحانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و اکنون در سیل، زلزله، کرونا، گروه‌های جهادی و تمام عرصه‌های خدمتگزاری حضور فعال دارند و با توجه به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه، از جوانان علاقمند درخواست داریم به منظور تحقق هدف بلند انقلاب که صدور اسلام و انقلاب به جهان است، در حوزه های علمیه ثبت نام کرده و با آشنایی معارف دینی به تحقق این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha