دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تت

حوزه / با حضور خانواده شهید محمد حسین حدادیان، پوستر جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حدادیان در نشست خبری رونمایی از پوستر جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان که در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: شهید محمد حسین حدادیان متولد ۷۴، بسیجی و دانشجوی علوم سیاسی که در شب اول اسفند ۹۶ به دست یکی از فرقه‌های ضاله در تهران به شهادت می‌رسد.

پدر شهید افزود: شهادت جوان برکات زیادی به همراه داشته که از جمله همراهی اقشار مختلف، با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بیان داشت: شهادت حدادیان موجب شد بنده به میان جوانان بروم و با افراد و افکار مختلفی از جوانان ارتباط بگیرم و آنها را دغدغه مند به مسئله فرهنگ و ایثار و شهادت کنیم. این مسئله به خوبی صورت گرفته و شاهد پی گیری جوانان زیادی در همین رابطه هستیم.

در ادامه خانم غلامپور، دبیر جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان نیز گفت: در جامعه و حکومتی زندگی می‌کنیم که هنوز حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) مظلوم و غریب هستند و این مسئله در شهادت ایشان هم بارز است.

وی بیان داشت: شهادت محمدحسین حدادیان نیز در ادامه همین مسئله است. این شهید بزرگوار هم مظلومانه در جامعه اسلامی به وسیله فرقه ضاله به شهادت رسیده است و موجب ناراحتی دوست داران به انقلاب و شهید و شهادت شده است.

غلامپور با اشاره به رویکرد جایزه ادبی شهید حدادیان گفت: این جایزه با رویکرد داستان کوتاه در موضوع شهادت در گلستان هفتم شهید حدادیان و داستان نویسی در مورد فرق ضاله برگزار می‌شود. نویسندگان باید داستان های خود را در این دو موضوع به دبیرخانه این جایزه ارسال نمایند.

دبیر جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان نیز گفت: این جایزه به دنبال اهدافی است که از جمله شرکت عموم نویسندگان و دغدغه مندان به مسئله شهادت و فرق ضاله و توجه به مسئله فرهنگ و ترویج مسئله فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بیان داشت: ما بیشتر به دنبال آثاری هستیم که به صورت حرفه‌ای در این دو موضوع مطرح شده داستان بنویسند. داستان های احساسی و غیر حرفه‌ای نمی‌تواند دغدغه برگزار کنندگان به جایزه ادبی شهید حدادیان را رفع کند ولی نویسندگان می‌توانند به صورت طنز داستان نویسی کنند.

غلامپور گفت: این جایزه ۳ برگزیده، ۱۰ شایسته تقدیر خواهد داشت و قرار است ۲۰ آثار در حوزه داستان نویسی در قالب کتاب هم چاپ شود.

دبیر جایزه ادبی شهید حدادیان نیز گفت: از دیگر برنامه‌های ما این است در سال دوم این جایزه، کتابه‌های دور اول هم رونمایی می‌شود.

وی بیان داشت: برای ارسال آثار هم زمانی خاصی تعیین نشده، ولی اختتامیه این جایزه ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مهلت ارسال آثار نهایتاً تا 3 خرداد می باشد.