دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدارحجت الاسلام والمسلمین پورخاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی ها را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین پور خاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور که در دفتر معظم‌له در قم برگزار شد، به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) پرداخته و گفتند: یکی از اصلی‌ترین اهداف بعثت انبیا برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزودند: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام می‌باشد و به گواه تاریخ امیرمومنان علی (علیه السلام) برترین اسوه عدالت پیشگان است.

ایشان با اشاره به نامه حضرت امیر مؤمنان به مالک اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزودند: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته‌ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، در ادامه استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضائی گفتند: باید در تربیت قضات، آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

معظم‌له، خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مهم دانسته و افزودند: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجارشکنی‌هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

ایشان در ادامه گفتند: متأسفانه چند روز قبل شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد. در صورتی که فلسفه انقلاب و هدف امام (رحمت الله علیه) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

معظم‌له در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب، بیان داشتند: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برهان IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 20
    سلام ودرود میفرستیم محضر حضرت آیه الله العظمی نوری همدانی که همواره پیشقراول وپیشتاز در اعلام مواضع بحق به نفع دین وانقلاب ومردم هستند خداوند سایه ایشان را بر سر ایران اسلامی وجامعه اسلامی نگه دارد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 12
    سینما خانگی وضعیت خیلی بده
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 32
    سلام بر مرجع بصیر و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی حفظه الله فارغ از تمامی واکنش هایی که به صحبت های ناصواب و خلاف موازین «نویسنده» فیلم نمور مطرح است، بیانات این مرجع گرانقدر از دو جنبه سلبی یعنی لزوم برخورد و جنبه ایجابی یعنی تشکر از هنرمندان متعهد برخوردار بود. کاش واکنش ها صرفا به جشنواره فجر امسال که تازه دولت انقلابی آن را به دست گرفته ختم نمی شد و سال های قبل هم این هنجار شکنی ها در همه ابعاد دیده می شد و واکنش مناسب و متناسب و متناظر داده می شد. جای تاسف است برای بعضی مجامع حوزوی و اشخاص که حرف ها و بیانیه هایشان معطوف به جشنواره امسال بود گویا امسال اولین سال برگزاری بود!
  • محمّد جواد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 21
    بسم الله الرّحمن الرّحیم صلوات سلام و درود خداوند کریم بر مرجع بصیر آیت الله العظمی نوری همدانی خداوند بابت نهی از منکر ایشان بدیشان خیر فراوان دهد
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    8 2
    در عرصه هنر یک طرح تحولی که با معیارهای اسلامی هماهنگ باشد و اجرا و اعمال شود کار درست میشود و الا هیچ
  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 2
    درود بر مرجعی انقلابی و بصیر حاشیه های جشنواره فیلم فجر نوک کوه یخی است که بیرون زده و گرنه مخصولات هنری در کشور وضعش خرب تر از این است که می بینیم.