یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: کم شدن ارتباط حوزه های علمیه با بدنه جامعه آسیب زاست و باید ارتباط بیشتری با اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد رضا کریمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز صبح امروز با حضور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین ضمن دیدار با مدیر و کادر حوزه استان، گفت: حسن خلق و گره گشایی دو مؤلفه مهم خدمت است و ارتباط‌گیری مؤثر طلاب با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مردم به حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: کم شدن ارتباط حوزه های علمیه با بدنه جامعه آسیب زاست و باید ارتباط بیشتری با اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

حجت الاسلام رضا کاظم لو نیز ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب گفت: ماه رجب و شعبان و رمضان بهترین زمان برای اطلاع رسانی و تبلیغات و جذب نیروی طلبه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دروس حوزوی به صورت مکتبی به بانوان ارائه می‌شده است؛ به طوری که استادان مرد در هر شهر، جلساتی را در قالب مکتب برای ارائه آموزه‌ها و معارف دینی به بانوان تشکیل می‌داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: مدارس و مساجدی که از دوران گوناگون نظیر قاجاریه و صفویه در قزوین بر جای مانده، نشانگر همین توجه افراد و حتی مسئولان دولتی به این گونه مکان‌هاست.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبری فرمودند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است؛ اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد به اهداف خود می‌رسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: از جمله جایگاه‌هایی که بعد از انقلاب گسترش یافته نیز حوزه علمیه خواهران است و این مایه خوشبختی است چراکه اثری از خون شهدا و انقلاب است و رهبری از حوزه علمیه به عنوان رویش انقلاب یاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران به صورت تمام وقت، پاره وقت و نیمه حضوری است که افراد واجد شرایط و علاقمند می‌توانند برای ثبت نام به مدارس علمیه خواهران مراجعه کرده و یا اینکه به سایت حوزه علمیه مراجعه کنند.

حجت الاسلام کاظم لو یادآور شد: در حال حاضر در استان قزوین یک هزار طلبه خانم مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه، خانم عاشوری معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین به بیان پیشنهادها و برنامه‌های پیش روی مرکز آموزش مانند شناسایی مساجد شاخص و روستاهایی که پتانسیل همکاری دارند بیان فرمود.

حوزه های علمیه ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha