دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1009409
۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
کتاب

حوزه/ کتاب مهارت‌های مدیریت تحصیل در حوزه علمیه، به سفارش و نظارت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تألیف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب مهارت‌های مدیریت تحصیل در حوزه‌های علمیه، به سفارش و نظارت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه و به کوشش جمعی از نویسندگان تألیف و چاپ شده است.

این کتاب دارای چهار فصل است. در فصل اول آن به بُعد انگیزشی تحصیل، اهمیت، علت کاهش و زمینه‌های ایجاد انگیزه پرداخته شده است.

فصل دوم این کتاب مسائلی همچون ارزش علم و موانع دستیابی به آن، موانع تحصیل در حوزه و تدابیری برای حل مشکلات ارائه شده است و خواننده در فصل سوم با فهرستی از مهارت‌های تحصیلی، ضرورت و چگونگی خودآگاهی، هدف‌گذاری، مدیریت زمان، تقویت حافظه و تمرکز و فنون مباحثه آشنا می‌شود.

این کتاب در فصل چهارم، نکاتی پیرامون امتحان را دربرمی‌گیرد که به آمادگی برای امتحان در خواننده خواهد انجامید.

اکنون بخشی از این کتاب را مشاهده می‌فرمایید: «تحصیل و مطالعه، یکی از برنامه‌های اساسی زندگی طلبه است و عدم موفقیت در آن، بر سایر فعالیت‌های او نیز اثر می‌گذارد. به همین دلیل، پرداختن به مهارت‌های تحصیل به منظور بالا بردن استفاده بهینه از زمان و احتمال موفقیت بیش‌تر در تحصیل، ضروری به نظر می‌رسد.

اما باید توجه داشت که سیستم آموزش حوزه با آموزش و پرورش متداول و رسمی متفاوت است؛ از این رو قبل از پرداختن به مهرات‌های تحصیلی، ابتدا باید به این تفاوت‌ها اشاره کرد. بخشی از این تفاوت‌ها عبارت‌اند از تفاوت در متون درسی، شیوه درس دادن، حجم بالای مطالب درسی در حوزه، تأکید بر مشارکت طلاب در آموزش، طولانی بودن زمان تحصیل، ضرورت استفاده از متون غیر فارسی، متعدد بودن متون و منابع درسی.

با توجه به موارد ذکر شده، طلاب عزیز باید در شیوه تحصیل خود در حوزه تجدید نظر و آن را مدیریت نمایند تا ب موفقیت‌های متناسب با توان و استعدادشان برسند.

در این نوشته به منظور زمینه‌سازی برای موفقیت تحصیلی طلاب، تلاش شده است با زبانی ساده، ابعاد مدیریت تحصیل از جمله مهارت‌های تحصیلی شرح داده شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha