یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: دشمن سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارد، بنابراین برای مقابله با برنامه ها و اهداف دشمن، تبیین لازم است و براین اساس رهبر معظم انقلاب در ماه های گذشته بر «جهاد تبیین» تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، صبح امروز در جلسه‌ی بصیرتی، که در مدرسه علمیه آیت‌الله درچه ای برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با امکانات گسترده‌ای همچون رسانه‌ها، در حال فعالیت علیه انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۱۰ روز از ایام الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ نگذشته است و باید متذکر شد: تمام سعی دشمنان در این ایام تطهیر رژِیم منحوس پهلوی بود، اما غافل از آنکه اغلب مردم ایران در آن دوران حضور داشتند و شاهد نابسامانی‌های گسترده اقتصادی و فرهنگی در آن دوره بوده‌اند و فریب نخواهند خورد.

رئیس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دشمن سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارد، بنابراین برای مقابله با برنامه‌ها و اهداف دشمن، تبیین لازم است و بر این اساس رهبر معظم انقلاب در ماه‌های گذشته بر «جهاد تبیین» تاکید کردند.

وی با مهم دانستن رسالت جهاد تبیین بر دوش همگان، خاصه روحانیون، مبلغین دینی و طلاب جوان در سطح جامعه گفت: البته طبیعتاً قبل از جهاد تبیین، نیاز به مطالعه دقیق و عمیق و زیاد داریم.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط در ادامه به اهمیت انس طلاب با نهج‌البلاغه اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از راه حل های اساسی برای حفظ انقلاب اسلامی این است که مسئولین بر مبنای نهج‌البلاغه عمل کنند و همچنین مطالبه گری مردم نیز بر اساس نهج‌البلاغه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در دوران حضرت علی علیه السلام مشکلات فراوانی در جامعه وجود داشت؛ یکی از این مشکلات آن بود که مردم فریب خدعه‌های معاویه را می‌خوردند و به تعبیر منحرف می‌شدند تا جایی که معاویه کاری می‌کرد تا خواسته‌های او از زبان سربازان حضرت علی علیه السلام شنیده شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در چنین عرصه‌ای جهاد تبیین نیاز است، لذا حضرت علی (ع) افرادی که متحیر شده و راه راست را گم کرده بودند، به عمار یاسر ارجاع می‌دادند و عمار یاسر اقدام به روشنگری و تبیین می‌کرد.

وی در پایان گفت: در نتیجه ما باید عوامل موفقیت و عدم موفقیت حضرت را از نهج‌البلاغه پیدا کنیم و به کار بگیریم چون زمان تکرار می‌شود.

جهاد تبیین خنثی کننده حربه دشمنان در وارونه جلوه دادن حقایق است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha