دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست مدیران مدارس باحضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام و جامعه اسلامی دارند گفت: در دوره کرونا با مجموعه‌ای از آسیب‌ها مواجه شدیم، نظام علمی و تهذیبی با خطرات مواجه شده و نمی‌توانیم غافل باشیم و لازم است برای جبران آن تدابیری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در نشست مدیران مدارس سطح یک حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه جهانگیرخان قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران که در عرصه تعلیم و تربیت طلاب مشغول فعالیت می‌باشند، گفت: مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام و جامعه اسلامی دارند و لازم است این تلاش‌ها با حمایت‌ها به نتیجه و ثمره خوبی برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه، افزود: تاکید داریم که پیگیری‌ها دقیق‌تر و مطالبات مدیران روشن‌تر شود و هر چه از سوی مدیران در جلسه مطرح می‌شود، بررسی و در شورای معاونان هم تصمیم گیری شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به آسیب‌هایی که ویروس کرونا به آموزش مراکز علمی و دانشگاهی از جمله حوزه وارد کرده، عنوان داشت: در دوره کرونا با مجموعه‌ای از آسیب‌ها مواجه شدیم. نظام علمی و تهذیبی با خطرات مواجه شده و نمی‌توانیم غافل باشیم و لازم است برای جبران آن تدابیری صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: گرچه کارهایی برای رفع مشکلات آموزشی در بعضی مدارس علمیه شروع شده، ولی کافی نیست و باید با قوت بیشتری صورت گیرد و در همین رابطه دستورالعمل شناخت و کاهش آسیب‌ها و ارتقای راهکار با حضور مدیران امری ضروری است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به برخی از فعالیت‌ها که در حوزه صورت گرفته و کارهای که باید در حوزه‌های علمیه انجام شود، عنوان داشت: شکل گیری بنیاد خیرین، شروع برنامه ۵ ساله در مدارس علمیه و توجه همه مدارس علمیه به این برنامه و اجرای آن، اجرای طرح راهیان نور در مدارس علمیه، آشنایی جوانان با حوزه، برنامه‌های حوزه برای اساتید و طلاب برای بهره گیری و نقد و توجه به مسائل فرهنگی قم و… از جمله این موارد است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همه روحانیون در قبال فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی شهر قم مسئول می‌باشند و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به جهاد تبیین گفت: در این رابطه قرار گاهی در حوزه راه اندازی شده و باید از سوی حوزویان هم مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه در سطوح عالی باید آزادی طلبه حفظ و توجه به زبان عربی در حوزه تقویت شود، عنوان داشت: بی توجهی به زبان عربی خسارت جدی برای حوزه در عرصه بین الملل و تبلیغ و ترویج مبانی دینی و حتی حضور در مراکز علمی دنیا ایجاد خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به بعضی طرح‌های اجرا شده در حوزه‌های علمیه، گفت: تا کنون ۱۵۰ پروژه در حوزه به اتمام رسیده و ۱۵۰ پروژه هم وجود دارد که با حمایت مسئولین در حوزه به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha