یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه تهران از سامانه خبری حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان البرز با اعلام آمادگی فراهم سازی زیرساخت های توسعه و تقویت فعالیت های خبرگزاری حوزه در استان، خواستار حمایت‌های رسانه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه استان البرز امروز در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، بیان داشت: کارهای خوبی در حوزه علمیه استان البرز انجام شده، ولی کارهای اطلاع رسانی ضعیف بوده است. شخصیت‌های علمی بزرگی در این استان وجود داشته و دارند که نیاز است آنان به حوزویان و جامعه معرفی شوند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت حوزه البرز، ادامه داد: فضا و ظرفیت‌های آماده ای وجود دارد و در زمینه رسانه می‌شود کارهای خوبی در این استان انجام داد و هدف ما این است که در این زمینه قدم رو به جلو برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی با ارائه گزارش از فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای حوزه علمیه استان البرز، از تولید ۶۰ کلیپ کوتاه ویدئویی با محوریت تبلیغ دانش آموزی در حوزه استان خبر داد.

وی بر ضرورت آموزش مهارت‌های رسانه‌ای به طلاب تاکید کرد و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه برای طلاب استان البرز از سوی رسانه رسمی حوزه شد.

مدیر حوزه علمیه استان البرز همچنین با اعلام آمادگی فراهم سازی زیرساخت‌های توسعه و تقویت فعالیت‌های خبرگزاری حوزه در استان، خواستار حمایت‌های رسانه‌ای شد.

رسانه حوزه بین المللی است

حجت الاسلام والمسلمین برته نیز در این نشست در سخنانی بیان داشت: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه حدود یک سال است که ایجاد شده است و تلاش داریم کارهایی عقب مانده را جبران کنیم و با استفاده از فن آوری ها و بسترهای جدید قدری گام‌های سریع‌تر و بزرگ‌تری برداریم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، افزود: چرخه‌ای در مرکز رسانه شکل گرفته که چرخه دانشی و فکر شده ای است در مجموعه رسانه، حسن کار این بود که ابتدا مطالعه میدانی خوبی شد و یک چرخه تولیدی استخراج و بر اساس آن چرخه، ساختار شکل گرفت.

وی در ادامه افزود: ارتکازات ما خیلی از اوقات با عالم واقع متفاوت است، مثلاً فکر می‌کنیم مهمترین مسأله در تأخیر ازدواج اشتغال است در صورتی که وقتی در کار میدانی می‌رویم، می‌بینیم بیشترین کسانی که تأخیر در سن ازدواج دارند، همان‌هایی هستند که بهترین موقعیت‌های شغلی را دارند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رسانه حوزه فقط مخصوص قم نیست افزود: رسانه حوزه فقط برای حوزه علمیه قم و در حد ملی نیست، بلکه بین المللی است و تنها ارگان وصل حوزه‌های علمیه در داخل و خارج از کشور رسانه حوزه است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه ادامه داد: تنها رسانه‌ای که این سازمانها را به هم وصل کرده، رسانه حوزه است. خبرگزاری حوزه اخبار حوزه نجف را پوشش و منتشر می‌کند در صورتی که سایت‌های مراجع نجف هنوز آن خبر را کار نکرده اند.

وی ادامه داد: رسانه حوزه در برخی جریانات منطقه‌ای اثر گذاری خوبی داشته است، قدم‌های بزرگ‌تری هم برداشته شده امیدواریم به زودی، اولین نشریه اطلاع رسانی منطقه‌ای حوزه‌های علمیه را راه اندازی کنیم و حوزه وزن منطقه‌ای خودش را تثبیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha