دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1009640
۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
تعمید

حوزه/ زمانی که روحانی مراسم، کلمات وارد شده را به شکلی تغییر دهد که موجب تضعیف معنای آن شود، این صحیح نخواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، زمانی که روحانی مراسم، کلمات وارد شده را به شکلی تغییر دهد که موجب تضعیف معنای آن شود، این صحیح نخواهد بود.

چه زمانی یک غسل تعمید صحیح نخواهد بود؟
واتیکان اینگونه توضیح داد: زمانی که روحانی مراسم، کلمات وارد شده را به شکلی تغییر دهد که موجب تضعیف معنای آن شود، این صحیح نخواهد بود. حتی تغییر یک ضمیر مهم می‌تواند باعث باطل شدن غسل تعمید شود.
پدر آندرس آرانگو، کشیش کاتولیک، پس از اعتراف به اینکه در طول بیش از دو دهه خدمت در آریزونا، کالیفرنیا و برزیل، از کلمات و فرمول اشتباه استفاده می‌کرده به تازگی از شغل خود استعفا داد.
آرانگو در غسل تعمید اینگونه می‌گفت: «ما شما را به نام پدر و پسر و روح القدس تعمید می‌دهیم» در حالی که لفظ صحیح این است: من شما را تعمید می‌دهم.
واتیکان در تصمیمی که در سال ۲۰۲۰ صادر شد این‌گونه گفت که تغییر کلمه تفاوت زیادی را رقم می‌زند، به این دلیل که آوردن «ما» صحیح نیست چرا که ما نیستیم که تعمید می‌دهیم، بلکه آوردن «من» صحیح است، یعنی عیسی مسیح که از طریق کشیش کار تعمید را انجام می‌دهد.

معنی غسل تعمید چیست و چرا معتبر بودن آن اینقدر اهمیت دارد؟

غسل تعمید یک عمل اساسی برای ورود به دین مسیحیت است. در الهیات کاتولیک، غسل تعمید به عنوان یک آئین مقدس در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس برای نجات انسان ضروری است. کلیسا غسل تعمید را عملی ضروری برای ورود انسان به بهشت می‌داند.
به همین خاطر برای معتبر بودن این آئین مقدس، این غسل باید به درستی و همانگونه که کلیسا می‌گوید انجام شود.
مواردی در میشیگان و اوکلاهاما رخ داده که در آن کشیش متوجه شده است که غسل تعمید را به صورت نادرست انجام داده است.
با اعلام وجود موارد اشتباه، واتیکان به وضوح می‌دانست که این باعث آشفتگی خواهد شد، اما برای چنین آئین مقدس و مهمی، اصرار داشت که این تغییر در کلمه نامعتبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha