شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و یکی از برنامه‌های ثابت منزل ما جلسات قرآنی بود؛ والدین من در سن ۲ سالگی متوجه شدند دعای فرج را که در این جلسات خوانده می‌شد به صورت کامل قرائت کردم و بعد از آن شروع به آموزش سوره‌های کوتاه قرآن کردند.

خانم فاطمه غلامی، حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران اظهار کرد: طلبه پایه ۴ مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) فریدونکنار و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم و در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت که توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، در رشته حفظ کل قرآن کریم، موفق به کسب رتبه سوم شدم.

وی ادامه داد: برای اولین بار تجلیل از برگزیدگان به صورت حضوری و در مشهد با حضور آیت الله علم الهدی و مسئولین کشوری برگزار شد؛ در این جشنواره ۲۲ هزار نفر ثبت نام کردند و از بین اینها در مرحله نهایی ۲۲ نفر منتخب شدند که به همراه اهدا لوح تقدیر و جوایز بود.

غلامی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های قرآنی ترویج فرهنگ کلام وحی است، این دوره که شامل حضور طلبه‌ها و خانواده‌های آنها و حوزه علمیه جامعه المصطفی بود در قم به صورت مجازی و تصویری برگزار شد و مراسم تجلیل از به صورت حضوری در مشهد انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و یکی از برنامه‌های ثابت منزل ما جلسات قرآنی بود؛ والدین من در سن ۲ سالگی متوجه شدند دعای فرج را که در این جلسات خوانده می‌شد به صورت کامل قرائت کردم و بعد از آن شروع به آموزش سوره‌های کوتاه قرآن کردند؛ با لطف پروردگار و پشتیبانی خانواده و شرکت در کلاس اساتید در سن ۸ سالگی حافظ کل قرآن شدم،

غلامی بیان کرد: باید قرآن در زندگی پیاده شود؛ ما باید نکات و آموزه‌های قرآن را اجرا کنیم؛ یکی از نکات مهم آن رعایت نکات اخلاقی در تمام ابعاد زندگی مانند احترام به والدین، احترام به استاد و احترام به انسان، رعایت حیا در زندگی و رعایت ادب نسبت به دیگران است. معتقد هستم که اگر نکات قرآنی در جامعه پیاده شود موجب اعتلای سطح فرهنگ و سطح زندگی انسان‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: باید در حوزه‌های علمیه رنگ و بوی قرآن زیاد شود، چون حقیقتاً در برنامه‌های اخلاقی روی انسان تأثیر می‌گذارد و انسان را می‌سازد؛ باید بودجه‌های بیشتری در این زمینه در نظر گرفته بشود که زمینه جذب و تشویق جوانان به این مسیر بیشتر بشود.

بانوی طلبه حافظ قرآن افزود: یکی از برکات حفظ قرآن برکت در عمر و زمان است و حافظه انسان را تقویت می‌کند؛ یکی از راه‌هایی که قرآن را از مهجوریت رها می‌کند، همین عامل بودن به قرآن است و انس با قرآن زمینه لازم برای عمل به آن است، یعنی انسان باید همنشین با قرآن شود و آن را بفهمد تا بتواند به آن عمل کند.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha