چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی ، عضو مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت گفت: ارتباط با کشورهای همسایه حوزه علمیه خراسان یکی از ظرفیت های مهمی است که می تواند نسبت به آن اهتمام بیشتری باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی در دیدار مدیران هیئت‌های اندیشه ورز حوزه علمیه خراسان که در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، با ابراز خرسندی از این دیدار بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز برای حل مسائل جاری کشور تأکید کرد.

وی، عادلانه شدن مالیات را ضروری و مهم خواند و گفت: ما می‌توانیم الگوی مالیاتی عادلانه در قالب یک مدل ارائه دهیم که همه فقها نیز بر آن اتفاق نظر دارند.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت با اشاره به فعالیت‌های هیئت اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی، با ارائه مثالی افزود: مدل خمس در برخی از کشورهای دنیا به عنوان مالیات محاسبه می‌شود و در واقع هزینه‌های شخص از حساب او کم می‌شود.

وی ضمن بیان پیشنهاداتی درباره ارائه فعالیت‌های انجام شده در هیئت اندیشه ورز اسلام ادیان و ارتباطات میان فرهنگی، اظهار داشت: ارتباط با کشورهای همسایه حوزه علمیه خراسان یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند نسبت به آن اهتمام بیشتری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی بر حکمرانی دینی در بخش‌های مختلف تاکید و ابراز کرد: رده سنی فیلم‌ها یکی از کارهایی است که گروهی از حوزویان در دست اقدام دارند و الگوی حکمرانی سینما را همانند سایر دنیا در حال نوشتن هستند.

وی افزود: ما هنوز برای حکمرانی سینما مدلی ارائه نکرده‌ایم که به عنوان خلأهای کشور باید دنبال شود.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت، بر مسئله محورشدن فعالیت‌های علمی و پژوهشی هیئت‌های اندیشه‌ورز تأکید کرد و افزود: دولت به دنبال شناسایی طرح‌ها و مدل‌های سیاستی و عملیاتی موفق از حوزه و دانشگاه برای حل مسائل جاری کشور می‌باشد و در مجموعه فعالیت‌های هیئت اقتصاد از جمله در حیطه تعاونی‌ها و الگوی مالیات بر مجموع درآمد، ظرفیت‌های زیادی برای این مهم وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌هایی باید این مسیر هموار شود.

در ادامه دکتر سید احمد عاملی، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و طرح‌های پژوهشی در جریان هیئت در موضوعات مختلف و روز اقتصاد کشور نظیر تعاونی، نقد نظام بانکی و بازارهای مالی موجود، رمز ارزها، الگوی مالیات‌ستانی، نقد مالکیت فکری، حکمرانی و اقتصاد آموزش در حوزه‌های علمیه و غیره پرداخت و گفت: ما برای الگوسازی و ارائه مدل‌هایی برای حل مسائل اقتصادی کشور آمادگی داریم.

همچنین حجت‌الاسلام علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد نیز گفت: یکی از حیطه‌های تخصصی کار هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد موضوع تعاونی است و تا کنون دو نشست علمی بین‌المللی با صاحبنظران این حوزه و ناظر به الگوهای اجرایی آن برگزار کرده و یکی دیگر از تخصص‌های هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، مقوله حکمرانی و تأمین مالی شهری است.

در ادامه این جلسه نیز حجج اسلام ملکوتی تبار و مرتضوی و دکتر امین خندقی از هیئت‌های اندیشه‌ورز «اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی»، «دین، سلامت و سبک زندگی» و «هنر و رسانه» معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداخته و برای تعامل هر چه بیشتر و ارائه تلاش‌ها در خدمت به نظام و جامعه و عرصه بین‌الملل اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام / ‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha