یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه

حوزه/ حکمت متعالیه بستری برای سیاست‌های الهیه است و هیچ بستر و چارچوبی نمی‌تواند بارسنگین سیاست الهیه را تحمل کند مگر اینکه حکمت متعالیه زمینه‌ای برای تحقق این امر فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، که در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد، با اشاره به کتاب برگزیده سال حوزه با عنوان «حکمت متعالیه بستری برای سیاست‌های الهیه» گفت: این کتاب اثری است که از چند سال قبل به وسیله پژوهشکده علوم سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به ارتباط مباحث علوم انسانی با علوم اسلامی، افزود: مباحث میان رشته‌ای فلسفه و سیاست از مباحث عمده و اساسی است و بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و لازم است جامعه را بر اساس بنیان و اصول اسلام طراحی کرد و ساخت و بر اساس آن نظام شایسته ارائه شود.

وی بیان داشت: جناب صدر المتألهین بحث شایسته سالاری نظام و جامعه را به درستی مطرح و جهات و ارکان عمده این بحث را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی گفت: حکمت متعالیه بستری برای سیاست‌های الهیه است و هیچ بستر و چارچوبی نمی‌تواند بار سنگین سیاست الهیه را تحمل کند، مگر اینکه حکمت متعالیه زمینه‌ای برای تحقق این امر فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha