شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسنی حلم

حوزه / دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: موفقیت در عرصه اجرای عدالت، تکریم ارباب رجوع، سعادت جامعه و سلامت نظام اداری همه در گرو نماز و توجه به نماز است، بنابراین لازم است که با خلاقیت، تفکر و برنامه‌ریزی برای اقامه نماز تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم دبیر ستاد اقامه نماز استان، ظهر امروز در دیدار با شهردار همدان، بر لزوم توجه به تعالی فرهنگ دینی در عرصه خدمات شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: طبق آیات قرآن، مسئولان در جامعه اسلامی، باید در عرصه فراهم کردن امکانات لازم در راستای ترویج نماز تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند بسترسازی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه هستیم گفت: شهرداری به دلیل تنوع خدماتی که ارائه می‌دهد، جایگاه خاصی در ترویج این فرهنگ را بر عهده دارد.

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: برای ایجاد نشاط در جامعه، ترویج رفتارهای درست و تربیت شهروندان، باید امر آموزش در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی و اقتصادی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی نماز را جز بالاترین عبادت‌ها دانست و مطرح کرد: موفقیت در عرصه اجرای عدالت، تکریم ارباب رجوع، سعادت جامعه و سلامت نظام اداری همه در گرو نماز و توجه به نماز است، بنابراین لازم است که با خلاقیت، تفکر و برنامه‌ریزی برای اقامه نماز تلاش کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان جانمایی نمازخانه و مسجد در مراکز پرتردد در هنگام صدور پروانه ساختمان، نام‌گذاری خیابان یا معبر به نام نماز و تقویت تعاملات بین شهرداری و ستاد اقامه نماز را به عنوان پیشنهاداتی در این زمینه به شهرداری ارائه کرد و اظهار داشت: امیدوار هستیم شاهد افزایش تعاملات مجموعه شهرداری با ستاد اقامه نماز در راستای دستیابی به اهداف عالی اسلام و ترویج نماز باشیم.

روحانیت در ترویج نماز نقش بسزایی دارد

مسعود حسینی، شهردار همدان نیز در این جلسه فرهنگ را زیربنای اصلی در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: بسترسازی و فضاسازی برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی، به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی خلاقیت و برنامه‌ریزی را لازمه اجرای برنامه‌های مطلوب فرهنگی دانست و افزود: در برگزاری نماز با نقطه مطلوب فاصله داریم و این انتظار از سازمان فرهنگی وجود دارد که تمهیدات و فضاهای لازم را در فضاهای گردشگری و سایر نقاط شهر برای اجرای این برنامه فراهم کند.

شهردار همدان نقش روحانیت در امر ترویج نماز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تبیین ابعاد معرفتی، فلسفه نماز و پاسخ گویی به شبهات بسیار اهمیت دارد و این اصل در تخصص طلاب و جامعه روحانی است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha