دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان به سفرهای بین المللی رئیس جمهور به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، قطعا چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، اما شرط آن این است که اجرایی شدنش توسط دولت پیگیری شود و مردم اثرات آن را در زندگی روزمره خود ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران، به رعایت تقوا، اظهار داشت: عمل به تقوا در بین مسئولان، انجام دادن وظایف قانونی است.

وی افزود: اگر مسئولی در نظام اسلامی به وظایف که در قانون برای او تعریف کرده عمل کند، این یعنی تقوا و اما اگر کسی از این قوانین کوتاهی کند و ترک فعل داشته باشد، با تقوا ناسازگار است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا در کشور، یادآور شد: در طول یک سال و نیم گذشته شرایط عفاف و حجاب روندی را به پیش گرفته که باعث نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای به موضوع حجاب انتقاد داشته باشند، اما فارغ از این مسائل همه بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه مردم و خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه پلیس با اجرای طرح نور پیش قدم شده است، ابراز کرد: در مدت انجام این طرح تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه در این عرصه نیازمند اقناع سازی هستیم، گفت: در عرصه عفاف و حجاب بالغ بر ۲۷ دستگاه مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است.

وی اظهار کرد: دولت و شورای انقلاب فرهنگی بارها بر لزوم انجام کار فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب تاکید دارند که لازم است گزارشی از این اقدامات را ارائه دهند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه انتظار عموم مردم این است که مسئولان به وظایف قانونی خودشان در این عرصه عمل کنند، خاطرنشان کرد: نهادها و متولیان فرهنگی گزارشی از اقدامات خود را در عرصه عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی ارائه کنند.

وی خواستار نظارت بر بازار پوشاک شد و یادآور شد: نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست و لازم است تا لباس‌هایی مناسب در بازار ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه نباید همه کار را به پلیس واگذار کرد، گفت: در سطح شهر قرارگاه عفاف و حجاب وجود دارد که لازم است فعالیت‌های خود در عرصه وظایفش ارائه کند.

وی در ادامه به سفرهای بین المللی رئیس جمهور به کشورهای مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، آنچه مهم است، این است که این سفرها به نفع منافع اقتصادی کشور باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، قطعا چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، اما شرط آن این است که اجرایی شدنش توسط دولت پیگیری شود و مردم اثرات آن را در زندگی روزمره خود ببینند.

وی با تبریک روز کارگر، به دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: حضرت آقا فرمودند، اگر حال کارگر خوب شود حال کشور هم خوب می‌شود و لذا امروز وظیفه مسئولان و متولیان حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه شرایط حاکم نظام سرمایه داری، جامعه کارگری و تولید را با مشکل مواجه می‌کند، ابراز کرد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند، بنابراین مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه کارگر باید خودش سهام دار در عرصه تولید باشد، خاطرنشان کرد: البته باید از کارفرما و تولیدکننده هم با برطرف شدن مشکلات و موانع مسیر تولید، حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد تجمعات دانشجویی در آمریکا بر علیه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی بودیم که با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شد، ابراز کرد: کشورهایی که خود ادعای آزادی بیان دارند، ای کاش حداقل برای آبروی خودشان هم که شده، با این تجمع دانشجویی مسالمت آمیر رفتار می‌کردند.

وی یادآور شد: چگونه می‌شود زمانی که عده‌ای به صورت مسلح وارد کشوری می‌شوند و قصد براندازی آن کشور را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند اما زمانی که دانشجویان کشور خودشان نسبت به نسل کشی‌ها در غزه اعتراض دارند، چنین رفتارهایی با آنها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه این مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، اظهار کرد: این سیاست دو گانه غرب است که حقایق آن برای جامعه جهانی مشخص شده است.

وی همچنین با اشاره به پخش سریال "مشاور" از تلویزیون، در ارتباط با فرزندان و والدین، گفت: اینکه یک روحانی مسجد محل را به مرکز مشاوره و حل مشکلات اهالی محل تبدیل کرده، الگویی است که هیئت امنا مساجد می‌توانند از آن در مساجد خود بهره ببرند و مسجد را به محور حل مشکلات مردم تبدیل کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha