یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم

حوزه/ رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، رسالت دانشگاه‌ها و اساتید؛ تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به علم است و امروز اساتید و مجامع علمی ما نقش به‌سزایی در شرایط روز جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوروزی رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم، در همایش تکریم مقام استاد که صبح دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور پروفسور زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: دو اصل مهم در خصوص اساتید، جایگاه استاد و رسالت استاد است که در روایات دین مبین اسلام هم بارها به این جایگاه اشاره شده است.

وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که یک عالم از هزار عابد برای شیطان سنگین‌تر و ناگوارتر است؛ و این جایگاه عظیم اساتید و معلمان را نشان می‌دهد. چرا که عابد برای ساختن خود است و عالم پس از خودسازی به ساختن دیگران می‌پردازد. شیطان در عالَم بدعت ایجاد می‌کند و آن کسی که متوجه می‌شود و جلوی شیطان را می‌گیرد عالِم است؛ در حالی که عابد دائما مشغول عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار کرد: در جامعه جهانی امروز، بزرگترین جنایت مقابل چشم همه انسان‌ها رخ می‌دهد که ۷ ماه، شبانه‌روز مردم مظلوم غزه در هر حالتی مورد حمله قرار می‌گیرند و تمدن مادی غرب نه تنها مخالفت نمی‌کنند، بلکه با حمایت خود به این جنایت‌ها دامن می‌زنند، ما افتخار می‌کنیم که دانشگاه‌های ایران در ظلم‌ستیزی نسبت به دانشگاه‌های جهان ده‌ها سال جلوتر هستند و رسالت استاد، اینجا معنا پیدا می‌کند.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم ادامه داد: طبق گفته مقام معظم رهبری، رسالت دانشگاه‌ها و اساتید؛ تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به علم است و امروز اساتید و مجامع علمی ما نقش به‌سزایی در شرایط روز جامعه دارند. اساتید از منظر روایات همواره در بالاترین جایگاه قرار داشته و حساس‌ترین رسالت را برعهده دارند. امید است که خداوند متعال در ادای این رسالت و کمک به جامعه جهانی همواره یاری‌رسان اساتید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha