یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مشکوه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه نسبت به اتفاق ۲۵ شوال مدرسه علمیه فیضیه کم توجهی می‌شود، گفت: سال ۱۳۴۲ حادثه بزرگی در مدرسه فیضیه قم رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی در اجلاس سالیانه اساتید مدرسه علمیه مشکات قم که در این مدرسه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: حداقل کاری که باید در حوزه انجام شود، تدریس و تبیین آثار تاریخی و اندیشه های مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه ایشان در عرصه تاریخ ائمه(ع) کار بزرگی را انجام داده‌اند، مطرح کرد: نمونه‌ای از این اقدامات در کتاب انسان ۲۵۰ ساله منتشر شده است.

تولیت حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه زمانه امام صادق(ع) از جهات مختلف به زمانه ما شباهت دارد، عنوان کرد: یکی از شباهت‌ها اندیشه‌های انحرافی و الحادی است.

رئیس دفتر رهبر معظم رهبری در قم با اشاره به اینکه یکی از معضلات زمان امام صادق(ع) الحاد بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان مسئله شیعه و سنی به میزان زیادی محل اختلاف نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با بیان اینکه در حوزه نسبت به اتفاق ۲۵ شوال کم توجهی می‌شود، تصریح کرد: ۲۵ شوال سال ۱۳۴۲ حادثه بزرگی در مدرسه فیضیه قم رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این حادثه، حماسه‌ای رقم خورد، یادآور شد: تا زمان از دست نرفته است باید از افرادی که در این حادثه حضور داشتند، دعوت شده و خاطراتشان را شنید و ثبت و ضبط کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه شهید مطهری یک عالم و عامل به زمان بودند، گفت: ایشان علاوه بر اینکه زمان خود را می‌شناختند، به موقع نیز بهترین عملکرد را داشتند.

تکمیل می شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha