پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت‌الله سید محمدتقی حکیم

آیت‌الله سید محمدتقی حکیم امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران تهران دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله سید محمدتقی حکیم امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران تهران، امروز در بیمارستان مسیح دانشوری دار فانی را وداع گفت.

علت فوت آیت الله حکیم کهولت سن اعلام شده است.

مراسم تشییع پیکر آیت الله حکیم، روز شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ برگزار و در آستان امامزاده صالح (ع) تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله سید محمدتقی حکیم ۹ آبان ۱۳۰۵ هجری شمسی در شوشتر به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی را در اهواز از محضر شیخ میرزا محمدجعفر انصاری و آقا سید محمدتقی آل‌طیب آغاز کرد و در قم از محضر مرحوم سید محمدکاظم آل‌طیب، شیخ مصطفی عاملی، شیخ ابوالقاسم نحوی، شیخ ابوالفضل قمی حمدیه، شیخ ابوالقاسم آشتیانی و شهید مطهری استفاده کرد.

وی در نجف اشرف از دروس خارج فقه آیات عظام سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خویی بهره برد.

او در سال ۱۳۳۲ نخستین اثر خود را که ترجمه کتاب «حقوق و حدود آزادی زن در دین اسلام» نوشته محمدعلی زهیری نجفی بود، منتشر کرد و بیش از ۲۰ عنوان کتاب در عرصه تألیف و ترجمه از این عالم فقید منتشر شده است.

آیت‌الله حکیم در تابستان ۱۳۴۰ به دعوت اهالی محله حصار بوعلی شمیران به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد این محل را پذیرفت و ۶۰ سال امام جماعت این مسجد بود.

در سال ۱۳۷۵ با اهدای ۱۵ هزار جلد از کتاب‌های چاپی، ۱۲۰ جلد از کتاب‌های چاپ سنگی و ۱۵۰ جلد از کتاب‌های خطی کتابخانه شخصی خود، کتابخانه عمومی این محل را زیر نظر آستان قدس رضوی افتتاح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha