پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام جمعه بندرلنگه اسماعیل نیا

حوزه / امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: نا آرامی در اکراین خبری نگران کننده است که آمریکا و متحدانش در ناتو عامل اصلی آن هستند چرا که این کشورها با گسترش ناتو به شرق، دنبال تنش زایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیه ۶ سوره صف اظهار داشت: این آیه مژده بعثت حضرت محمد (صف بعد از حضرت عیسی (ع) را از زبان عیسی (ع) برای پیروانش مطرح می‌کند.

وی ابراز کرد: در کتاب‌های آسمانی قبل از قرآن نیز مکرر مژده بعثت پیامبر اسلام به پیروان عیسی (ع) و موسی (ع) داده شده است.

امام جمعه بندرلنگه ادامه داد: دین یک مجموعه کاملی است که دارای بخش‌های مختلفی است و هر پیامبر مسئول آوردن و اجرای بخشی از آن بوده و به همین دلیل هر پیامبری، پیامبر بعد خود را معرفی و تأیید می‌کرده است و از پیروان خود می‌خواسته تا از او پیروی کنند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا، ابراز کرد: پیامی که پیامبر اسلام به عنوان خاتم پیغمبران آوردند، کامل‌ترین دین و مورد تأیید و سفارش حضرت عیسی (ع) بوده و تکمیل کننده سفارشات الهی برای سعادت دنیوی و اخروی بشر بوده می‌باشد.

وی روز بعثت را مهم‌ترین روز و سرنوشت سازترین حادثه تاریخ دانست و بیان کرد: این روز را مسلمانان عید می‌دانند و با برگزاری جشن و بازخوانی سیره حضرت رسول سعی در زنده کردن سیره آن پیامبر عظیم الشان دارند.

غرب در مذاکرات وین به دنبال زیاده‌خواهی از طریق اعمال فشار روانی است

حجت الاسلام اسماعیل نیا اظهار کرد: مذاکرات وین به روزهای حساس خود رسیده و غربی‌ها خصوصاً رسانه‌های وابسته به جبهه سلطه با روایت سازی‌های جعلی و جهت ساز، به دنبال انحراف افکار عمومی و شرطی کردن نتایج مذاکرات هستند تا با فشار روانی طرف ایرانی را مجبور به پذیرش برخی از زیاده خواهی‌های خود کنند.

وی ابراز کرد: ملت قهرمان و بصیر ایران پشت سر مذاکره کنندگان انقلابی خود هستند و از آن‌ها می‌خواهند تا ذره‌ای از حقوق حقّه مردم ایران کوتاه نیایند.

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به دستور رئیس جمهور و تعیین روز شمار برای اجرای عقب نشینی دستگاه‌های دولتی و مکان‌های شخصی تا ۶۰ متری از حریم دریا و قاطعیت اجرا، عنوان کرد: اینگونه تصمیمات عدالت محور که همه در مقابل قانون یکسان دیده می‌شوند و اول از خود ادارات نهادها و دولت شروع می‌شود، باعث شادمانی مردم و ایجاد امید در دل‌ها می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ضمن تاکید بر استمرار نظارت و پیگیری تا حصول نتیجه کامل، خاطرنشان کرد: کارهای اصلاحی بزرگ این‌چنینی باید با همراهی همه قوا و مجموعه‌های نظام باشد، همانگونه که دولت و قوه قضائیه در این مسئله همکاری بسیاری خوبی داشته و دارند.

تسهیل صدور مجوز کارآفرینان و تحقق دولت الکترونیک مطالبه مردم است

وی تشریح کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند تا در کارهای مهمی همانند تسهیل مجوز صدور کار آفرینان، عملیاتی سازی قانون دولت الکترونیک، هماهنگی همه دستگاه‌ها در کنترل بازار در آستانه عید نوروز، مبارزه با هرگونه فساد اداری و ترک فعل مسئولان، اصلاح روند تولید خودرو در کشور نیز همین‌گونه قاطع و انقلابی عمل کنند.

امام جمعه بندرلنگه اظهار کرد: سفر موفق و هدفمند رئیس جمهور کشور به قطر با هدف تقویت روابط با همسایگان خصوصاً در زمینه صادرات و تجارت قابل تقدیر است، چراکه این سفر امیدها را به تصمیم جدی دولت در خصوص تعاملات حداکثری با کشورهای همسایه و دپیلماسی فعال سیاسی اقتصادی برای بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و بهبود معیشت مردم، بیشتر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: استان‌های جنوبی به ویژه استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه می‌تواند بیشترین تعاملات فرهنگی و اقتصادی را با کشور قطر خصوصاً در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال داشته باشد که نیازمند برنامه‌ریزی لازم برای استفاده حداکثری از این ظرفیت هستیم.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به حوادث روسیه و اوکراین، یادآور شد: ناآرامی در اکراین خبری نگران کننده است که آمریکا و متحدانش در ناتو عامل اصلی آن هستند چرا که این کشورها با گسترش ناتو به شرق، دنبال تنش‌زایی هستند.

کشورهای غربی با گسترش ناتو در شرق به دنبال تنش‌زایی هستند

انتهای پیام / ‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha