دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان این سازمان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: به دنبال این هستیم که برخی از پایان‌نامه‌های حوزوی به انفال و منابع طبیعی اختصاص یابد و آموزه‌های منابع طبیعی در دروس حوزه و دانشگاه گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی‌نژاد امروز مدیران و معاونان فرهنگی و پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش آیت الله شرعی ستاد مرکز برگزار شد، با بیان اینکه دستاوردهای انسان در چهار حالت متصور است، اظهار داشت: برخی از دستاوردها تا لحظه مرگ همراه است و زینت زندگانی انسان است، اما دستاورد دوم دستاوردی است که بعد از مرگ نیز همراه با ما است و در این مورد می‌توان به اعمال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دستاورد سوم اعمالی است که انسان را تا بهشت همراهی می‌کند، افزود: دسته چهارم اعمالی است که برای انسان صدقه جاریه است که در دنیا مفید است و بعد از مرگ نیز برای انسان برکت به دنبال خواهد داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه آموزه‌های حوزه منابع طبیعی باید در خانه‌ها برای افراد گفته شود، ادامه داد: انفال باید برای مردم معرفی و نقش عنصر آب و خاک و هوا و درخت در زندگی انسان گفته شود و در این راستا باید پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی مرتبط با انفال و عناصر طبیعی باشد و اگر بتوان در کتب درسی نیز این مباحث گنجانده شود اقدامی بسیار پسندیده است که این مباحث در تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه درخت تا زمانی که استفاده می‌شود یک صدقه جاریه برای انسان است، خاطرنشان کرد: تمامی انبیا و ائمه و بزرگان به درختکاری توصیه کرده‌اند و این موضوع همیشه مورد تأکید بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد گفت: درختکاری نباید به هفته منابع طبیعی محدود شود که در این راستا پویش نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در حال دنبال شدن است تا همه مردم در ایام مختلف سال نسبت به موضوع درختکاری ورود کنند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و پایداری منابع آبی همیشه مورد تأکید بوده است، بیان داشت: برای رسیدن به اهداف منابع طبیعی نمی‌توان با یک سازمان به نتیجه رسید و تحقق اهداف نیازمند مشارکت همگانی است.

گفتنی است، در این مراسم نماد درختچه بادام کوهی که از گونه‌های ذخیره‌گاهی استان قم است، به حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اهدا شد.

محمد شعاعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در این مراسم طی سخنانی در مورد گونه بادامچه کوهی، اظهار داشت: این گونه رویشگاه طبیعی آن در ذخیره‌گاه‌های استان قم است و جزو گونه‌هایی است که قطع آن بر اساس قانون ممنوع است.

خبرنگار: محمد باقر محجوب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha