دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش وحدت مکاتب دینی و دانشگاه در کشور الجزایر

حوزه/ همایش یکروزه وحدت مکاتب اسلامی و دانشگاهی تحت اشراف رهبر تیجانیه کشور الجزایر روز گذشته در استان الاغواط این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعی از اساتید و کادر اداری دانشگاه علم و تکنولوژی هواری بومدین الجزایر و نیز اساتیدی از دانشگاه الزیتونه کشور تونس روز گذشته ضمن حضور در استان الاغواط الجزایر در نشست یک روزه با محوریت وحدت مکاتب دینی و دانشگاه که به همت شیخ علی بن عربی رهبر فرقه تیجانیه در این کشور تشکیل شده بود، شرکت کردند.

در این همایش نمایندگانی از سوی رهبر تیجانیه و نیز برخی از وزرا و نمایندگان مجلس ملی الجزایر از جمله وزیر شئون دینی این کشور نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است، حدود هشتاد درصد از جمعیت مسلمانان در آفریقا را پیروان طریقت تیجانیه تشکیل می‌دهند که تعداد مریدان این طریقت حتی در خارج از آفریقا نیز کم نمی‌باشد و این مذهب در بسیاری از مناطق آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و اروپا نیز هواداران خود را دارد. با توجه به نفوذ و قدرت اقطاب تیجانیه در آفریقا، بسیاری از تحولات سیاسی و اجتماعی این قاره مستقیم به دست ایشان رقم می‌خورد و بخشی از اقتصاد این قاره وسیع را نیز همین شیوخ و رهبران تیجانیه مدیریت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha