جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر / دیدار شورای سیاست گذاری شعر حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی، توجه به نسل جوان انقلابی و فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت های نخبگانی جوانان برای حرکت های گفتمانی را امری لازم و مهم دانست و یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب با بهره گیری از ابزارهای نوین، در تلاش هستند تا نرم افزار فکری جامعه را از گفتمان انقلاب اسلامی جدا نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی دیدار دبیر کل و اعضای شورای مرکزی حزب «ایران برای همه - همه برای ایران» که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت لحظات پردرخشش و پرفروغ ماه مبارک رجب و شب مبعث رسول الله صلی الله علیه و آله، اظهار داشت: از تمام خدمات و تلاش‌های دوستان عزیز که در طول سال‌ها خدمات شایسته ای را در شور آفرینی در حضور مردم در انتخابات تقدیر نموده این مهم مایه مباهات و خرسندی است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه ضمن تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، بعثت را بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت توصیف کرد و ابراز داشت: بزرگترین شخصیت در جهان هستی نبی مکرم اسلام و بالاترین پیام قرآن و برترین ادیان اسلامی است که همه در روز مبعث گره خورده است.

وی افزود: وحی که با مبعث و پیامبر (ص) شروع شد، بزرگترین اتفاق تاریخ بشر در گذشته و آینده است و بخشی از تحولات بزرگی که در مبعث روی داد در دعای شریف منتسب به شب مبعث رستاخیز عظیم و قیام بزرگ و حرکت بی نظیر تاریخی را به خوبی ترسیم نموده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، انقلاب اسلامی را پرچمدار و ادامه مبعث عاشورا و غدیر دانست و یادآور شد: در حرکت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در مکه و مدینه نکات کلیدی و مهمی وجود دارد که انسان سازی بزرگ نبی مکرم اسلام با سختی‌های زیاد و جمع پا بکار صبور و شکیبا را تشکیل دهد، چرا که اگر منابع انسانی خوب شکل بگیرد همه چیز قابل قبول خواهد بود.

وی با بیان اینکه تربیت منابع انسانی از مهمترین مؤلفه‌های موفقیت در انجام رسالت و رسیدن به هدف است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام انسان‌های بزرگی را تربیت نموده، آدمی را از ذلت شرک به عزت اسلام نائل آوردند، حکمت رسول الله (ص) در کنار شجاعت، معرفت، حکمت و فضیلت های اخلاقی منجر شد تا اسلام با سرعت در جهان منتشر شود.

آیت الله اعرافی، با بیان اینکه امتداد راهبردی و استراتژیک و گستره دین اسلام در دوران رسول الله، حاصل تدبیر و پایه ریزی های حکیمانه آمیخته با شجاعت و اخلاق و فضائل الهی بود، اظهار داشت: تحول بزرگ تمدنی اسلام تمام ادیان و مناطق عالم را تحت پوشش قرار داد؛ به گونه‌ای که حتی در میان دشمنان نیز تأثیراتی را ایجاد نمود.

وی، درخشش توحید در عالم هستی را اصلی ترین هدف بعثت رسول الله صلی الله علیه و آله دانست و یادآور شد: امیدواریم خداوند همه ما را پرچم دار مضامین اسلام ناب محمدی (ص) قرار دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه، هجمه سنین و ترکیبی و همه جانبه دشمنان اسلام نسبت به انقلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علی رغم تمام سختی‌ها، انقلاب اسلامی در جهان درخشش پیدا نموده، اهداف و رسالت الهی خویش را به پیش خواهند برد.

وی با تاکید بر اینکه قلب تمام آزادگان جهان از هر دین و مسلکی مملو از عشق به ایران و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در صلب و ذات انقلاب اسلامی گوهر درخشانی است که باید بر درخشش روز افزون و تشعشع فراگیر آن تلاش و همت نمائیم.

آیت الله اعرافی، توجه به نسل جوان انقلابی و فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی جوانان برای حرکت‌های گفتمانی را امری لازم و مهم دانست و یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب با بهره گیری از ابزاری‌های نوین، در تلاش هستند تا نرم افزار فکری جامعه را از گفتمان انقلاب اسلامی جدا نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت‌های حزبی و تشکلی را امری لازم توصیف کرد و با بیان اینکه درخشش و زایش حرکت‌های جدید در این مسیر ضروری است، خاطرنشان کرد: در پیگیری فعالیت‌های جمعی انسان، باید روح و شخصیت جمعی خود را تقویت نمایند، اخلاص و خداخواهی و حرکت برای خدا و برخورداری از دورنما و چشم انداز صحیح و نگاه کلان راهبردی امری بسیار ضروری است.

عضو فقهای شورای نگهبان، بر توجه به آفات و آسیب‌های پیش روی تشکل‌ها تاکید کرد و یادآور شد: حضور جوانان در کنار صاحبان تجربه امری لازم است؛ در دولتی که می‌خواهد کار کند و انگیزه رقم زدن فعالیت‌های مهم را در خود تقویت می‌کند، نیازمند همیاری و نقد عالمانه است و این مهم بدون تجمع و فکر جمعی و اقدام جبهه‌ای مشترک قابل دسترسی نیست.

وی برخورداری از رویکردهای بین المللی را از الزامات فعالیت تشکل‌ها و احزاب دوران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: نگاه به جهان و همفکران انقلاب اسلامی و تولید گفتمانی که اقناع درونی را در کنار تأثیر بر عرصه بین الملل داشته باشد، باید مورد تاکید قرار گیرد.

محتشم صدیقی دبیر کل حزب «ایران برای همه - همه برای ایران»، نیز در بخشی از این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حزب به رویکرد حزب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از برگزاری انتخابات ۸۵ کمیته فعال برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل و ۱۴۵۰ حکم از سوی ستاد مرکزی برای اعضای ستاد اصلی در تهران صادر شده است.

وی افزود: برای استان‌های دیگر کشور حکم‌های مسقلی که به حدود ۱۰ هزار حکم می‌رسید، ظرفیت کشوری برای خلق حماسه باشکوه انتخابات پا به میدان گذاردند.
محتشم در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم ظرفیت فعال جوانانی را برای پیشبرد اهداف و منویات رهبر فرزانه انقلاب در پیش بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha