دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش ملی فناوری نرم ، شبکه سازی و چهارمین همایش تسهیل گران پیوند آسمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دعایی با اشاره به گروه‌های علمی مندرج در برنامه ۱۰ ساله مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام گفت: در گروه علمی خانواده این مؤسسه مسائل مختلفی همچون ورودی‌های خانواده ها و نقاط چالش آنها برای رسیدن به خروجی مطابق با آموزه‌های اسلامی و تربیت نسل‌های متعالی برای جامعه دینی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمحسن دعایی مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در ارتباطی تصویری با همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث گفت: با توجه به اینکه اسلام ناب از بهترین برنامه‌ها برای رساندن انسان به کمال و سعادت برخوردار است باید به شیوه چگونگی استفاده از دین برای رساندن بشر به قله‌های اخلاق و تربیت بپردازیم.

وی افزود: ما در مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام تحت عنوان نگرش سیستمی به اسلام برای عملیاتی سازی علوم و معارف به طرحی جامع دست پیدا کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی، خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها مدلی نوآورانه‌ای برای ارتقای فقه از فردگرایی به تمدن سازی را به همت متخصصان و اندیشمندان طراحی کرده ایم.

وی دین را یک سیستم به معنای مجموعه اجزای به هم پیوسته دانست و گفت: برای ارائه چنین تحلیلی از اسلام باید عناصر ورودی آن را بررسی کرده و در مرحله بعد آنها را مورد پردازش علمی قرار داده و خروجی لازم را از آن به دست آوریم.

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام تصریح کرد: ما اگر با این دیدگاه به دین نگاه کنیم می‌توانیم کیفیت دین داری فرد متدین را مورد رصد علمی قرار دهیم؛ این کار با بررسی حرکت فرد از ابتدای ورود به عرصه دین تا مدت زمان مدنظر به دست می‌آید.

وی با اشاره به گروه‌های علمی مندرج در برنامه ۱۰ ساله مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام افزود: در گروه علمی خانواده این مؤسسه مسائل مختلفی همچون ورودی‌های خانواده و نقاط چالش آنها برای رسیدن به خروجی مطابق با آموزه‌های اسلامی و تربیت نسل‌های متعالی برای جامعه دینی مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی بیان داشت: نگاه ما به ازدواج با نگرش سیستمی به آن، به صورت پیشرفته و کارآمد به جامعه ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha