دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش ملی فناوری نرم ، شبکه سازی و چهارمین همایش تسهیل گران پیوند آسمانی

حوزه/ رضایی با تأکید بر اینکه مسائل تسهیل گری ازدواج در سه حوزه فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی قابل پیگیری هستند، عنوان داشت: در نگاه مسئله محور باید ببینیم چه مسائلی در مسیر تسهیل گری و در اذهان تسهیل گران وجود دارد و برای حل آنها برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر رضایی دبیر همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج در این همایش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، گفت: ما در مرکز رشد به دنبال فعالیت‌های دینی هستیم که می‌توانند در سرنوشت جامعه تأثیرگذار باشند.

وی افزود: در زمینه ازدواج باید هم از بعد مبانی و هم روش‌ها و چگونگی تسهیل آن باید فعالیت علمی شود.

رضایی خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی وقتی کارایی دارند که ما بتوانیم مسائل آنها در عرصه اجرایی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بررسی وضعیت‌های مسبوق، موجود، مطلوب و موعود را از لوازم برنامه ریزی های اجرایی در زمینه ازدواج دانست و گفت: نگاه مسئله محور نگاهی است که در آن به دنبال رسیدن به وضعیت مطلوب از طریق راهکارهای متناسب با وضعیت موجود است.

دبیر همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج تصریح کرد: از مجموعه ۱۶ سیاست کلان که در حوزه ازدواج وجود دارد ۲ مورد از آنها را محور فعالیت‌های خود قرار داده ایم؛ ما در سال ۱۳۷۱، پنج و نیم میلیون جوان مجرد، یعنی فرد ۱۸ سال به بالای بدون سابقه ازدواج داشتیم؛ اما این رقم در حال حاضر به چند برابر آن رسیده است.

وی از عدم وجود نگاه مسئله محور در بین دغدغه مندان امر ازدواج سخن به میان آورد و افزود: متأسفانه بیشتر فعالیت‌های ما در این زمینه معطوف به مبانی است و نگاه مسئله محور به آن نداریم.

رضایی بیان داشت: ازدواج عبارت از پاسخگویی مرد و زن به نیازهای صادق و طبیعی یکدیگر است؛ نیازهای افراد در زمینه ازدواج شامل انواع فیزیولوژیک، انسانی و معنوی می‌باشد.

وی گفت: تمام افرادی که قصد ازدواج دارند باید قبل از اقدام با روش چگونگی مواجهه با نیازهای طبیعی خود آشنا شوند.

دبیر همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج اظهار کرد: ما می‌توانیم سه گام پژوهش، آموزش و اجرا را برای علوم خود در نظر بگیریم تا در عرصه عمل به نتایج مطلوب برسیم.

وی با تأکید بر اینکه مسائل تسهیل گری ازدواج در سه حوزه فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی قابل پیگیری هستند، عنوان داشت: در نگاه مسئله محور باید ببینیم چه مسائلی در مسیر تسهیل گری و در اذهان تسهیل گران وجود دارد و برای حل آنها برنامه داشته باشیم.

رضایی گفت: در حوزه فرهنگی آموزش، مشاوره و همسان گزینی مسئله است.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئله همسان گزینی به همسرگزینی تبدیل شده است؛ برای همسان گزینی باید سه شاخص مزاج، وضعیت اقتصادی و شرایط فرهنگی دوطرف مورد توجه قرار گیرد.

دبیر همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج برگزاری ۳۹ برنامه مختلف را تشکیل دهنده چهارمین همایش پیوند آسمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در قالب‌های مختلفی همچون نشست علمی برگزار خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha