دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش ملی فناوری نرم ، شبکه سازی و چهارمین همایش تسهیل گران پیوند آسمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: کفویت در ایمان از شرایط لازم برای ازدواج است اما شرط کافی نیست؛ باید جوانان ما در جهات مختلفی با هم تفاهم و همسانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد ضمن تبریک عید مبعث گفت: یکی از لوازم تسهیل امر ازدواج ارائه مشاوره دقیق و جامع به جوانان است.

وی افزود: کفویت در ایمان از شرایط لازم برای ازدواج است اما شرط کافی نیست؛ باید جوانان ما در جهات مختلفی با هم تفاهم و همسانی داشته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان اطلاعات جوانان ما در زمینه ازدواج و مدیریت زندگی زناشویی پایین است و این مهم ارائه مشاوره به آنها را می‌طلبد.

وی وضعیت خانواده را یکی از مهمترین شاخص‌ها در انتخاب همسر دانست و گفت: توجه به خانواده، روش تربیت و عمق تربیت فرزندان آن در انتخاب همسر حتماً باید لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: مسئله احترام و احسان به پدر و مادر را همسنگ توحید می‌داند؛ در قرآن کریم جایگاه پدر و مادر بعد از توحید قرار گرفته است؛ باید با پدر و مادر درست رفتار نمود تا به توحید رسید و زندگی متعالی داشت.

وی با اشاره به اهمیت همسر خوب در به سعادت رسیدن افراد افزود: خداوند سبحان در سوره احقاف می‌فرماید: اگر می‌خواهی به قرة العین برسی به پدر و مادرت نیکی و نعمت‌های خود و پدر و مادرت را شکر کن.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها بیان داشت: مسئله ازدواج امر مهمی است اما مهمتر از آن جهت دهی به آن است؛ ازدواج در وهله اول باید الهی باشد و برای تربیت انسان متعالی محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha