سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام اکبرزاده

حوزه/مدیر مدرسه علمیه مهدویه رشت گفت: با بعثت پیامبر اسلام (ص) اعتبار نامه همه انبیا تکمیل شد و به بیان دیگر همه انبیا از مسیر ولایت خاتم الانبیا (ص) به نبوت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام احمد اکبرزاده مدیر مدرسه مهدویه رشت امروز به مناسبت عید مبعث در هیئت کانون جوانان رضوی، با اشاره به آیه ۲ سوره جمعه که در آن آمده است، "خداوند برای شما از میان امی‌ها رسولی را فرستاد تا برای شما آیات خداوند را تلاوت و شما را به سوی پاکی دعوت کند" اظهار داشت: قبل از اینکه پیامبر (ص) مبعوث شود، اوضاع بهم ریخته آن زمان قابل تصور نبود و با بعثت رسول اکرم (ص) اوضاع به صورت کلی تغییر کرد.

حجت الاسلام اکبرزاده ادامه داد: همه پیامبران از حضرت آدم (ع) تا حضرت عیسی (ع) به نبوت و رسالت پیامبر اسلام بشارت داده بودند و این بشارت همه پیامبران، رسالتی بود که باید انجام میشد، چرا که در غیر اینصورت، رسالت پیامبری خودشان نیز به اتمام نمی‌رسید.

وی افزود: با بعثت پیامبر اسلام (ص) اعتبار نامه همه انبیا تکمیل شد و به بیان دیگر همه انبیا از مسیر ولایت خاتم الانبیا (ص) به نبوت رسیدند.

مدیر مدرسه علمیه مهدویه به چرایی این موضوع پرداخت و اظهار داشت: از نظر زمانی در عالم طبیعت، پیامبری حضرت آدم (ع)، موسی (ع)، عیسی (ع) و ابراهیم (ع) قبل از حضرت محمد (ص) بود، اما بحث نبوت یک بحث تکوینی است و فراتر از این محاسبات می‌باشد.

وی ادامه داد: شرایط جاهلیت در آن دوران مربوط به یک شهر و یک منطقه نبود و تفکر جاهلیت و عادت‌های غلط در کل جزیره العرب و اطراف آن حاکم بود و لذا زمانی که پیامبر اسلام مبعوث شدند، با عزت و احترام به دختر خودشان، عزت و احترام به دختران را در جامعه بازگرداندند.

حجت الاسلام اکبرزاده تصریح کرد: پیامبر و اهل بیت (ع) همه مظهر اسماء الهی هستند و یکی از اسماء الهی، رب است، بنابراین برای همین بود که پیامبر آمدند تا ربوبیت را در جامعه پیاده کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه من تربیت یافته خداوند هستم و علی (ع) به دست من تربیت شده است، مطرح کرد: عرفا، در عرفان نظری، پیامبر (ص) را معلم اول و امیرالمومنین (ع) را معلم ثانی می‌دانند و مطرح می‌کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha