یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
یط

حوزه/ زرهانی گفت: نباید از همکاری روحانیون و طلاب غافل شویم، همچنین باید از ظرفیت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر نیز در عرصه ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کاشان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان، با بیان اینکه با سرمایه گذاری و برگزاری دوره‌های آموزشی باید ذهن و ضمیر استعدادهای ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی کشور را طراوت داد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات، مادران بیش از پدران، معلمان و مساجد نقش اساسی در نمازخوان کردن فرزندان دارند.

وی با یادآوری اینکه مساله فرهنگ نماز، مساله اساسی کشور و از مواردی است که رهبری بر آن تأکید دارند، گفت: هر زمان که حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند، ایشان در خصوص نماز ارائه طریق می‌کنند و در سی سال گذشته در تمام سی اجلاس نماز نیز پیام دادند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با تأکید بر اینکه اقامه و ترویج نماز یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: اگر رسالتی که بر دوش ما قرار دارد به درستی انجام دهیم، به نتیجه خواهیم رسید که اولین شرط توفیق ما این است که تمام امور مربوط به خود را به خوبی درک کنیم.

زرهانی، خواستار شناسایی عرصه‌ها و قلمروهای تاثیرگذار در حوزه نماز شد و یادآور شد: در برخی از استان‌ها شاهد هستیم از ظرفیت حوزه علمیه برای اعزام طلاب جهت دعوت نسل نو به نماز در مدارس استفاده می‌شود، عالم دینی که با نسل نو در ارتباط نیست نقش خود را به درستی ایفا نکرده است.

وی بر ضرورت ارتباط مستمر با صدا و سیما، حوزه علمیه و مدارس تأکید کرد و گفت: مدارس میدان تاخت و تاز و تاثیرگذاری دشمنان ما است که در سال ۱۴۰۱ نتیجه کوتاهی در این زمینه را مشاهده کردیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور، با بیان اینکه مادران معماران تعلیم و تربیت فرزندان هستند، ابراز کرد: از طریق انجمن اولیاء و مربیان، رسانه ملی، مساجد، هیئت‌های مذهبی، خانگی و شهری و مدارس دخترانه باید تاثیر گذاری مستمری در عرصه نمازخوان کردن جوانان داشته باشیم.

زرهانی با بیان اینکه نقش ما نقش عملیاتی نیست، بلکه نقش هدایت گری و تنظیم مناسبات می‌باشد، اظهار کرد: اگر بتوانیم در هر شهر ۱۰ عالم دینی، فاضل و طلبه فعال و امام جماعت را آموزش دهیم و وارد دوره‌های آموزشی نماییم، کار بزرگی انجام داه‌ایم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور، با تأکید بر اینکه بخشنامه و دستورالعمل‌های ترویج اقامه نماز تنها دستورهای ابتدایی است، خاطرنشان کرد: از طرح شبهات نباید بترسیم و باید اجازه دهیم افراد عیبمان را بگویند، حتی گاهی ممکن است از نظر عملکرد هم اشتباهاتی داشته باشیم و یا افکارعمومی اشتباهات دیگران را هم پای ما بنویسند.

وی نماز را ارتباطی بین فطرت و فاطر دانست و تصریح کرد: کسانی که پای کار انقلاب، تابع رهبری و فطرت پاک هستند، بیشترین مخاطبین ما را تشکیل می‌دهند.

زرهانی با بیان اینکه کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز باید اطلاعات، اسناد، مدارک، سیاست‌ها، اطلاعات، برنامه‌ها را به خوبی بشناسند، اظهار کرد: از امکانات موجود استان‌ها برای ترویج فرهنگ نماز باید استفاده نماییم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کل کشور، با بیان اینکه ۸۰ درصد مساجد کشور در محلات قدیمی می‌باشند، گفت: برای بازدهی فرهنگی و عمرانی بیشتر باید خیرین به سمت ساخت مسجد در محلات تازه ساز سوق داده شوند.

زرهانی، دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و اظهار کرد: اتاق فکری را با هدایت وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز تشکیل داده‌ایم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، بر لزوم ارتباط کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز با جامعه هنری تأکید کرد و گفت: ستاد اقامه نماز باید از ظرفیت هنرمندان و چهره‌های خلاق در راستای راه‌های میان بُر در ساختن صحیح شخصیت کودکان و نوجوانان بهره مند شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های ستاداقامه نماز با برخی نهادها از جمله ارتش و سپاه، یادآور شد: نباید از همکاری روحانیون و طلاب غافل شویم، همچنین باید از ظرفیت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر نیز در عرصه ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: در مواجه با امواج غرب زده‌ها قرار داریم، از این‌رو باید در مدارس جلساتی با موضوع مهدویت، قرآن و داستان‌های راستان شهید مطهری برگزار شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha