جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اهل سنت

حوزه/ شیخ صادقیان نویسنده اهل سنت گفت: اعتقاد به مهدویت که در آخر الزمان ظهور می‌کند و از نسل پیامبر (ص) است، جزو اعتقادات اهل سنت بوده و احادیث بیان کننده این اعتقاد اصیل، چنان دقیق و واضح هستند که ویژگی‌های نسبی، شخصیتی، اوصاف اخلاقی و حکومت عدلی را برعهده می‌گیرند.

محمد صادقیان نویسنده و پژوهشگر اهل سنت تالش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، درباره نشست هم‌اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» عقیده مهدویت را بزرگترین تئوری برای اتحاد و همبستگی امت اسلام دانست و اظهار داشت: عقیده به مهدویت را همه فرق اسلامی قبول دارند و این عقیده، اعتقادی اصیل و ریشه دار که برگرفته از قرآن و سنت و سیرت رسول الله (ص) در جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم وحدت و یک پارچگی آحاد امت اسلام به خصوص جوانان و فرهنگیان از حوزه و دانشگاه گفت: وحدت آحاد امت اسلامی در این زمان بیش از زمان دیگری احساس می‌شود، با این وحدت می‌توان با تلاش‌های شوم استکبار جهانی مقابله کرد.

روحانی اهل سنت تالش در مورد نشست هم‌اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود، گفت: خداوند متعال فرهنگ و ادب برخورد با اختلافات را به ما یاد می‌دهد، زمانی که از زبان پیامبر اکرم به مسیحیان آن زمان می‌گوید: «تَعَالَوْاْ إِلَی کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً»، (آل عمران آیه ۶۴) چطور در برخورد با اهل کتاب بر اشتراکات تأکید می‌کند، بحمدالله ما مسلمانان نیز میان خود، اشتراکات زیادی داریم، که می‌توانیم بر آنها تأکید ورزیده و آن را وسیله برای نزدیک کردن دل‌ها و در نهایت نزدیک ساختن دست به همدیگر قرار دهیم.

صادقیان، مهمترین امور مشترک میان تمام مسلمانان که فرق مختلف اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند قرآن و سنت عنوان کرد و افزود: بسیاری از نظریه پردازان اسلامی، برای یافتن مسئله و راه حلی کارساز، شعار نگاه به غرب و به استعاره گرفتن الگوهایی از آنان را مطرح می‌کنند، زیرا فریب ظاهر شکیل و متحد آنان را خوردند؛ در حالی که خداوند متعال می‌فرماید: «بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعاً وَقُلُوبُهُمْ شَتَّی»، (سوره حشر آیه ۱۴) «عداوت و دشمنی در میان خودشان شدت دارد. تو ایشان را متحد می‌بینی، ولی پراکنده دل بوده و هماهنگ نمی‌باشند».

نویسنده اهل سنت اظهار کرد: اعتقاد به مهدویت که در آخر الزمان ظهور می‌کند و از نسل پیامبر (ص) است، جزو اعتقادات اهل سنت بوده و احادیث بیان کننده این اعتقاد اصیل، چنان دقیق و واضح هستند که ویژگی‌های نسبی، شخصیتی، اوصاف اخلاقی و حکومت عدلی را برعهده می‌گیرند.

وی در پایان گفت: از تمامی دست‌اندرکاران به ویژه حجت الاسلام غلامرضا تقی‌زاده، مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان گیلان تشکر می‌کنم که در راستای اشاعه فرهنگ تقریب مذاهب و وحدت زحمت کشیده و حقیقتاً تلاش در فرهنگ تقریب مذاهب و روشن‌سازی اذهان و افکار دانشجویان ستودنی و ارزشمند است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha