سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شاهچراغی

حوزه/ استاندار قم با بیان اینکه هدف گذاری اصلی ما این بوده که سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به دولت که به واسطه بد عمل کردن برخی مدیران کم‌رنگ شده است را احیا کنیم، گفت: برای اجرای مصوبات استانی، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و تا الان ۴۶۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ و بخشی از این پول واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی در دیدار با آیت الله سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه در استانداری مجموعه‌ای با عنوان پیگیری ویژه مصوبات و تصمیمات تشکیل شده است، اظهار کرد: ضمن اینکه سیستم تصمیمات را پیگیری می‌کنند بخش‌های جهادی و مردمی هم به این مجموعه وصل شدند و از منظر نظارت مردمی امور را رصد و پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمل نکردن به برخی از تصمیمات باعث گلایه مردم شده بود، افزود: در مدت ۴ ماهی که ما در استانداری هستیم هدف گذاری اصلی ما این بوده که سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به دولت که به واسطه بد عمل کردن برخی مدیران کمرنگ شده است را احیا کنیم و احیای اعتماد مردم راهی جز تلاش و عمل به وعده‌ها ندارد.

استاندار قم با بیان اینکه در مورد پرونده‌های متعددی که مدت‌ها و بعضاً سال‌ها به خاطر عدم تصمیم گیری روی زمین مانده بود تصمیمات لازم گرفته شد، افزود: نزدیک به ۶۰ پرونده بود که نیاز به تصمیم گیری چند دقیقه‌ای داشت و یا یک امضا می‌خواست که بسیاری از اینها انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مصوبات قبلی یا به نتیجه رسیده و یا در مرحله اجرا است، افزود: در حوزه اشتغال، صنعت و شهرک‌های صنعتی کارهایی که شروع شده بود را تعیین تکلیف کردیم.

شاهچراغی با اشاره به تغییرات مدیریتی که در استان قم انجام شده است، گفت: ما تغییرات را بر اساس نگاه سیاسی انجام ندادیم بلکه نگاه ما کاری بوده، بنابراین برخی از مدیران که تغییرشان می‌توانست به پیشرفت کار کمک کند را تغییر دادیم و مجموعه مدیران کارها را با رعایت ضوابط و مقررات و با انگیزه‌های درونی و دلی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً همه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم به ما ابلاغ شده است، گفت: برخی مصوبات کادر سازی و زمینه‌سازی می‌خواهد و زمان بر است ولی به طور کلی پیش‌بینی‌های دو سال پیش رو انجام شده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و تا الان ۴۶۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ و بخشی از این پول واگذار شده است.

استاندار قم افزود: به غیر از اعتباراتی که از سفر رئیس جمهور برای استان در نظر گرفته شد، مجوزهایی هم به استان داده شد که در پیشرفت استان بسیار مؤثر است و ما عزم خود را جزم کردیم که قدم‌هایی رو به جلو برداریم و سرعت بیشتری در پیگیری امور داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha