شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1011234
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
امام جمعه شاهین شهر

حوزه/امام جمعه شاهین شهر گفت: ضمن پذیرش مسئولیت سوءتفاهم ایجاد شده، ضرورت بیان شفاف و رسای مفاهیم حساسیت‌برانگیز را هرچند خیرخواهانه و دلسوزانه باشد، به‌عنوان تجربه‌ای که موجب دل‌شکستگی مخاطب شد، مدنظر قرار خواهم داد و ساده و بدون تکلف، از صمیم قلب عذرخواهی می‌نمایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، چند روز گذشته بود که کلیپی البته هر چند تقطیع شده از سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی، امام‌جمعه شاهین‌شهر در آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج ارزانی منتشر شد که باعث رنجش خاطر شدید فرهنگیان و معلمان استان و حتی کشور شد.

این کلیپ تحت عنوان «سخنان توهین‌آمیز امام‌جمعه شاهین‌شهر به فرهنگیان در مقابل رئیس آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر و سکوت همکاران» به‌سرعت پخش شد که مواضع متعددی را از سوی آحاد مردم در فضای مجازی در پی‌داشت.

در ظاهر، محتوای کلیپ اشاره‌ای به زیاده‌خواهی معلمان در برابر حقوقشان حکایت داشت، اما آنچه مسلم بود این است که کلیپ بخشی از سخنان کامل حجت‌الاسلام هاشمی را پخش می‌کرد و به صورت حرفه‌ای و باهدف سو، تقطیع و به‌صورت وسیع پخش شده بود.

کلیپ پخش شده

اما امروز، پیامی مکتوب از سوی دفتر امام‌جمعه شاهین‌شهر بدین شرح منتشر شد:

مبعث پیامبر رحمت و اسوه معلمان حضرت محمد(ص) بر شما گرامیان و پرچم‌داران تعلیم و تربیت کشور مبارک و عزت و سلامتی وجود شریفتان پایدار باد.

طی دو روز گذشته بخشی از ۲۰ دقیقه سخنرانی در مراسم افتتاحیه یک واحد آموزشی در قالب کلیپی ۳ دقیقه‌ای در سطح وسیعی منتشر شد که موجبات تکدر خاطر جمعی از عزیزان را فراهم کرد. هرچند موضع حمایتی و ارادتی اینجانب، نسبت به این قشر زحمتکش، با ملاحظه محتوای کامل این سخنرانی و بررسی سابقه ارتباط نزدیک و تعاملی که در طول سال‌های خدمت، بافرهنگیان داشته‌ام، کاملاً واضح و شفاف است، درعین‌حال تکثر گلایه‌های مطرح‌شده در این رابطه را متأثر از ضعف لسانی در انتقال منظور اصلی و اشکال را متوجه گوینده می‌دانم.

از این‌رو ضمن پذیرش مسئولیت سوءتفاهم ایجادشده، ضرورت بیان شفاف و رسای مفاهیم حساسیت‌ برانگیز را، هرچند خیرخواهانه و دلسوزانه باشد، به‌ عنوان تجربه‌ای که موجب دل‌شکستگی مخاطب شد، مد نظر قرار خواهم داد و ساده و بدون تکلف، از صمیم قلب عذرخواهی می‌نمایم و از هرگونه جنگ روانی معاندان و موج‌سواری جریانات سازمان‌یافته برای تحریک احساسات پاک شما عزیزان، برائت می‌جویم.

امیدوارم با همدلی مجلس، دولت و فرهنگیان، برمدار قانون و حفظ مصالح کشور، شاهد احقاق حق از یک‌سو و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم، از ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین باشیم.

عذرخواهی امام‌جمعه شاهین‌شهر از فرهنگیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha