دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام شعبانی

حوزه/ مدیر مدرسه امیرالمومنین رشت گفت: واقعیت این است که بشر امروز از مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی عبور کرده و گرایش انسان قرن ۲۱ در بستر تمدن و مدرنیته و پست مدرنیته به معنویت، چشم گیر و غیر قابل توصیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام صادق شعبانی امروز در جمع طلاب مدرسه امیرالمومنین (ع) رشت، با اشاره به ارتباط تصویری چند روز پیش طلاب این مدرسه با حجت‌الاسلام موسوی زاده جزایری، مدیر مرکز اسلامی زامبیا، اظهار داشت: تبیین بشر امروز بیش از هر زمانی نیاز به حرکت دارد، حرکتی که انسان را از منزل پوچ، به سوی یک ایده‌آل بی انتها سوق می‌دهد.

وی افزود: واقعیت این است که بشر امروز از مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی عبور کرده و گرایش انسان قرن ۲۱ در بستر تمدن و مدرنیته و پست مدرنیته به معنویت، چشم گیر و غیر قابل توصیف است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه کافی است تا در این مسیر با تکیه بر باورها و اصول الهی، قدم به عرصه میدان جهاد گذاشت، گفت: البته باید نسبت به این میدان و مختصات آن، شناخت و معرفت لازم داشت.

وی با اشاره به ۶۰ سوره آل عمران «اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم» یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ در دیدار با بسیجیان بر این موضوع تاکید کردند و فرمودند: "اگر شما دین خدا را یاری کردید، خدا هم شما را نصرت خواهد داد" و این همان چیزی است که امروز وجود دارد و جریان عظیم انقلابی در کشور، ایجاد جامعه‌ اسلامی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی تحقّق شریعت الهی در کشور را طلب و دنبال می‌کند، گفت: زمانی که کار برای خدا باشد، نصرت نیز شامل جامعه خواهد شد و لذا هیچ کس بر شما غلبه نخواهد کرد.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت، یادآور شد: طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) ظهور این آیه را در زندگی فردی و اجتماعی خود لمس کرده‌اند و می‌توانند با انس به این باورها و اصول‌های الهی، در عصر جدید عالم که عصر بازگشت انسان به فطرت است، نقش بسزایی داشته باشند و روایت فتح دیگری را ترسیم نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha